خرید شارژر اورجینال

خرید شارژر اورجینال

شارژر

خرید شارژر اورجینال : امروزه همه افراد با شارژر و نحوه  استفاده  آن آشناییت خواهند داشت. بیشتر لوازم الکتریکی که کاربران در طول روز از آن‌ها استفاده خواهند کرد به شارژ و شارژر نیاز خواهند داشت. از پیش پا افتاده ترین دستگاه‌های قابل شارژ که در طول روز با آن‌ سروکار داریم  گوشی موبایل، تبلت، لپ تاب، دوربین و غیره است.

خرید شارژر اورجینال

شارژر چیست؟

شارژر اورجینال

شارژر دستگاهی می باشد که با عبور دادن جریان برق موجب تقویت باتری خواهد شد. شارژر زمانی که شارژ باتری کم باشد به دستگاه متصل خواهد شد و باتری را شارژ خواهد کرد. دستگاه‌هایی که از باتری قابل شارژ یا داخلی تغذیه کنند، برای روشن ماندن به شارژر نیازخواهند داشت. شارژر با استفاده از جریان الکتریکی سلول‌های ضعیف شده باتری را  تقویت و شارژ خواهد کرد.

خرید شارژر اورجینال
خرید شارژر اورجینال

شارژر اورجینال

شارژر موبایل چیست؟

شارژر موبایل یکی از پرمصرف‌ترین لوازم جانبی گوشی موبایل می باشد. شرکت‌های تولید کننده انواع شارژر موبایل سالانه سود بالاییاز فروش این محصول به‌دست خواهند آورد و با توجه به اینکه برندهای فعال زیادی در زمینه تولید انواع گوشی فعالیت دارند شارژرها از تنوع بالایی برخوردار است و کمپانی‌های گوشی سازی هر کدام با توجه به طراحی ظاهری گوشی، شارژر مخصوص به آن را معمولاً در جعبه محصول قرار خواهند داد و هنگام خرید تلفن همراه، حداقل یک آداپتور و یک کابل یا کابل شارژ موبایل در جعبه محصول می گذارند.

خرید شارژر اورجینال

انواع شارژر گوشی

اگر بخواهیم شارژرها را با توجه به قابلیت‌ها و کاربردهایی که دارند دسته‌بندی نماییم  می‌توانیم آن‌ها را به گروه‌های زیر تقسیم کنیم:

شارژر دیواری: شارژر دیواری رایج‌ترین نوع شارژر است، این نوع شارژر توسط یک دو شاخه یا سه شاخه به پریز برق متصل می شود و به ‌واسطه یک کابل با درگاه مناسب، دستگاه را شارژخواهد کرد. منبع تغذیه شارژر دیواری، برق شهری می باشد.

پدهای شارژر: پدهای شارژ وایرلس، که به شارژرهای بی سیم نیز معروف می باشند رو به افزایش ست. ساعت‌های هوشمند، هدفون، تبلت و تلفن‌های هوشمند به‌سادگی روی این پد قرار خواهند گرفت و فرآیند شارژ آغازخواهد شد. نحوه عملکرد پدهای شارژر به این صورتمی باشد که یک سیم پیچ مسی روی پد، کار  انتقال میدان الکترومغناطیسی از پد به تلفن می باشد. هم چنین یک سیم پیچ روی پد و یک سیم پیچ بسیار نازک در داخل گوشی است و این تنها چیزیست که برای شارژ بی سیم گوشی به آن نیاز خواهید داشت.

شارژر فندکی: شارژر فندک اتومبیل یا شارژر فندک ماشین یک وسیله بسیار کوچک می باشد که در سوکت فندک خودرو قرار دارد و می‌توان گوشی موبایل را با استفاده از نیروی خودرو شارژکرد. این نوع شارژرها در درجه اول برای شارژ تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌ها طراحیشدند، ولی می‌توان برای شارژ دستگاه‌های دیگر مثل برخی از دوربین‌ها و پاوربانک‌ها نیز مورد استفاده قرارداد.

شارژر خورشیدی: شارژر خورشیدی، شارژری می باشد که با انرژی حاصل از فوتون‌های خورشید کار خواهد کرد، استفاده از این شارژر در بین مسافران، کوه نوردان و طبیعت‌گردان رواج پیدا دارد. بیشتر شارژرهای خورشیدی دارای دو پورت ورودی و خروجی هستند و فوتون‌های خورشید را در خود جمع خواهند کرد، تجمع این فوتون‌ها باعث تحریک الکترون‌های موجود در این دستگاه خواهند شد و به این سبب انرژی برق هستند. مهم‌ترین مزیت شارژر خورشیدی نسبت به پاوربانک‌ها، عدم نیاز به برقمی باشد.

پاور بانک: پاوربانک یا شارژر همراه دستگاه قابل حملی می باشد که از مجموعه‌ ی از باتری‌ها با ظرفیت بالا تشکیل میشود که به شما امکان خواهد داد، دستگاه‌هایی را که می‌توان از طریق USB شارژ شود در مکان‌های ضروری که نمی‌توانید به برق شهری دسترسی داشت، شارژ نمایید.

شارژر فست شارژ: فست شارژ روشی سریع برای شارژ گوشی‌های هوشمند می باشد. استفاده از فست شارژ قدمت زیادی ندارد و در طی چند سال گذشته توسط یک شرکت آمریکاییطراحی شد. در فرایند شارژ سریع، جریان الکتریکی در سطح بالایی به دستگاه منتقل و ولتاژ به اوج خواهد رسید، به این ترتیب مقدار زیادی انرژی به‌سرعت به دستگاه منتقل خواهد شد. در مرحله‌ی بعدی ولتاژ به اوج خواهد رسید و جریان پایین خواهد امد و در مرحله‌ی آخر باتری به شکل کامل شارژ خواهد شد.

شارژر وایرلس چیست؟

شارژر وایرلس یا بی ‌سیم بر مبنای برقراری ارتباط بی ‌سیم میان یک فرستنده و یک گیرنده ایجاد می شود.. بدیهیست که گیرنده ولتاژ را باید گوشی موبایل دانست و فرستنده نیز خود شارژر است. در شارژرهای وایرلس جریان الکتریکی به میدان مغناطیسی قابل ارسال تبدیل  و در نقطه گیرنده، دوباره به ولتاژ برگردانده خواهد شد. در حقیقت شارژر وایرلس فناوری جدیدی می باشد، و بیشتر گوشی‌های هوشمند از قابلیت شارژ وایرلس به‌صورت بی‌سیم پشیبانی خواهند کرد.

انواع شارژر موبایل بر اساس نوع سوکت

  • شارژر تایپ سی
  • شارژر میکرو یو اس بی
  • لایتنینگ
  • شارژر سوزنی

شارژر تایپ سی چیست؟

شارژر Type-C یکی از جدیدترین های سوکت‌های شارژ گوشی‌های اندرویدیمی باشد که سرعت بالاتری نسبت به مدل‌های قبلی خواهد داشت و از سال 2015 در مدل‌های مختلف گوشی استفاده شده است. این نوع سوکت شارژ تلفن عمدتاً در گوشی‌های جدید و رده بالا اندرویدی می باشد.

شارژر سامسونگ

برند سامسونگ تمرکز ویژه‌ای روی تولید و عرضه شارژر گوشی موبایل خواهد داشت زیرا شارژر می‌تواند به‌طور مستقیم روی کیفیت و سرعت شارژ شدن باتری موبایل و حتی روی عمرباتری نیز تاثیر بگذارد. شارژهای اصلی گوشی های سامسونگ از کیفیت  بالایی برخوردار می باشند. سامسونگ در جدیدترین گوشی‌های خود از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند..

شارژر هواوی

شارژر اصلی گوشی  هوآوی اورجینال توانایی عبور جریان برق ۲۲۰ ولت را دارا است و خروجی آن ۵ ولت و ۱ آمپر است. شارژر هواوی در چند شکل مختلف تولید و روانه بازارشده، اما شارژر اورجینال هوواوی در دو رنگ سفید و مشکی است. این برند نیز قابلیت شارژ فوری را در مدل‌های بالا رده خود پیاده سازی می کند.

 بهترین برند کابل شارژر

با افزایش استفاده از گوشی موبایل خرید بهترین برند کابل شارژر از اهمیت بالایی برخوردارمی باشد و میزان کیفیت کابل شارژر تأثیر مستقیم روی سرعت و کیفیت شارژ گوشی موبایل خواهدداشت. اگر بخواهیم بعضی  از بهترین برندهای کابل شارژر سامسونگ، هوواوی، شیائومی و غیره را نام ببریم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کابل شارژر اندروید انکر
  • کابل شارژر اندروید تسکو
  • کابل شارژر اندروید باسئوس

میزان توان شارژرها از قدیم تاکنون

خرید شارژر اورجینال

همان طور که گفته شده تا قبل از اختراع شارژر سریع، بیشتر تلفن‌های هوشمند فقط با یک شارژر معمولی شارژ میشدند و ما عادت کرده بودیم گوشی موبایل خود را ساعت‌ها به برق وصل کرده و هیچ اطلاعی در مورد شارژر سریع نبود، اما در طی چند سال گذشته یک شرکت آمریکایی به نام کوالکام  شارژ سریع را وارد بازار کرد.

شارژ سریع به‌گونه‌ای طراحی شده که حداکثر توان را از آداپتور برق گرفته تا باتری را با سریع‌ترین سرعت که توسط اجزای شیمیایی آن پشتیبانی شده، شارژ نماید. فست شارژرها توانایی پر کردن کمی از باتری را در ۳۰ دقیقه دارند و بسیار سریع‌تر از شارژ معمولی عمل خواهند کرد.

خرید شارژر

شارژر اورجینال

اگر قصد خرید شارژر اصل با قیمت مناسب خواهید داشت می‌توان به فروشگاه باتری اورجینال مراجعه نمایید و با کیفیت‌ترین شارژرها و سایر لوازم جانبی گوشی خود را در آنجا سفارش داده تا با قیمت مناسب و با ضمانت اصل بودن محصول کالای مورد نظر خود را درب منزل تحویل خواهید گرفت.

قیمت شارژر

شارژرهای موجود در بازار با توجه با عملکرد و طراحی شکل ظاهری دارای قیمت‌های متفاوتی می باشند و بدون شک شارژرهای اصل نسبت به نمونه‌های تقلبی، قیمت بالاتری خواهند داشت.

خرید شارژر اورجینال
خرید شارژر اورجینال

سؤالات متداول

محبوب‌ترین برندهای تولید کننده شارژر موبایل و تبلت در دنیا چه برندهایی می باشند؟

برندهای محبوب شارژر موبایل و تبلت به‌ترتیب عبارتند:سامسونگ، هوواوی، شیائومی، اپل و غیره هستند.

آیا شارژر فیک به گوشی آسیب می رساند؟

با اطمینان کامل بله! چون باتری گوشی‌های جدید از نوع لیتیوم یونی می باشند که دارای ولتاژ ورودی متفاوتی نسبت به هم خواهند بود و تنها با شارژر اورجینال موجود در جعبه، به خوبی و بدون مشکل شارژ خواهند شد.

شارژر موبایل و تبلت

ضروری ترین لوازم جانبی انواع گوشی  و تبلت، شارژر آن است. بهترین موبایل و تبلت هم در صورت نداشتن شارژ کارایی ندارد. به ویژه در زمان حال که امکانات متنوع موبایل و تبلت باعث استفاده زیاد از آنها شده است و در نتیجه خالی شدن سریع باتری خواهد شد. به این خاطر اکثر کاربران این دستگاه  هوشمند به دنبال شارژ سریع یا به اصطلاح فست شارژر می باشند تا در کوتاه ترین زمان موبایل و تبلت خود را شارژ کنند و سریع از آن استفاده کنند.

انواع شارژر موبایل و تبلت

با توجه به نوع بی سیم و باسیم انواع شارژرهای گوشی و تبلت و هم چنین کاربردهایشان در سه گروه شارژر فندکی، شارژر دیواری و فست شارژها قرارگرفته می شوند.

شارژر فندکی: این مدل از شارژ های موبایل و تبلت مختص استفاده در ماشین می باشند. شارژ فندکی بهترین وسیله برای کسانی است که مدت زمان زیادی را خارج از منزل و اغلب در ماشین هستند.

شارژر دیواری: شارژر دیواری در واقع یک نوع سری برای کابل شارژرمی باشد. این مدل از شارژرها اغلب به عنوان فست شارژر استفاده خواهند شد. مقاومت بالای شارژر دیواری مانع از هرگونه آسیب به گوشی و تبلت خواهد شد.

شارژر بی سیم: این شارژر جدیدترین نوع شارژر گوشی و تبلت است.  این ویژگی در حال حاضر برای تمام گوشی ها و تبلت ها وجود نخواهد داشت. نکته منفی در رابطه با شارژر بی سیم سرعت کم آن نسبت به شارژر های معمولی و اصلی می باشد.

ساده ترین راه جلوگیری از خراب شدن کابل شارژر گوشی

محافظ  کابل شارژر به خوبی از کابل ها مراقبت خواهند کرد و توصیه خواهد شد برای جلوگیری از آسیب  رساندن انواع کابل شارژ موبایل، کابل شارژ  و دیگر گجت ها از محافظ شارژر استفاده نمایید.

خرید کابل شارژ فیک برای گوشی های سامسونگ و آیفون باعث بروز  مشکلات متعدد مثل خراب شدن ای سی شارژ گوشی موبایل، فرسوده شدن باتری و حتی آتش سوزی خواهد شد.

نمونه های تقلبی و فیک کابل تایپ سی، تایپ بی و کابل میکرو یو اس بی خیلی زیاد می باشد. هیچ کدام از این کابل ها استاندارد نمی باشند و اکثر آن ها قابلیت انتقال اطلاعات رانخواهند داشت.

کلام آخر

همان طور که در این نوشته اشاره شدشارژرها نقش مهمی در عملکرد و افزایش عمر باتری گوشی موبایل خواهند داشت . با افزایش میزان استفاده مردم از تلفن همراه استفاده از شارژرهای اصلی نقش پررنگ‌تری را ایفا خواهند کرد، بنابراین سعی نکنید به خاطر هزینه پایین‌تر شارژر فیک را خریداری نمایید چون در آینده شما را دچار هزینه‌های بسیار بالاتری خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا