ال سی دی سامسونگ

ال سی دی سامسونگ

ال سی دی سامسونگ :یکی از مهم ترین قطعات گوشی که دچار مشکل بشود  و در اکثر مواقع هم بروز مشکل در آن ناشی از وارد کردن ضربه به دستگاه است مربوط به شکستن و از کار افتادن ال سی دی است. از آنجا که ال سی دی گوشی سامسونگ بزرگ، بدون حاشیه و ظریف طراحی شده است، احتمال آسیب دیدن آن بسیار بالاتر خواهد بود. به نوعی این قطعه بیشتر از هر قطعه دیگری در گوشی آسیب پذیراست.

معرفی شرکت سامسونگ

سامسونگ یک برند کره‌ای می باشد که از سال 1938 تاکنون توانست از یک شرکت کوچک در کره جنوبی به یکی از غولهای دنیای فناوری در دنیا تبدیل بشود. سامسونگ توسط آقای لی بیونگ چول (Lee byung-chul) بعنوان یک شرکت بازرگانی ثبت شده است و جالبست بدانید این شرکت در اول در حوزه‌هایی مثل خدمات مالی و بیمه فعالیت میکرده و از اواخر دهه 1960 به حوزه الکترونیک و حتی کشتی سازی نیز وارد شده است. هم چنین در اواخر سال ۱۹۶۰ بخش صنایع الکترونیک سامسونگ شروع بکار کرده است.

در زبان کره‌ای کلمه‌ی سامسونگ به معنا سه ستاره می باشد. نام این شرکت سامسونگ از دو کلمه سه و ستاره گرفته شده است. عدد سه در فرهنگ کره نماد قدرت و بزرگی می باشد. هم چنین ستاره در این فرهنگ نماد جاودانگی می باشد.

سامسونگ در سالهای گذشته همواره در بالای جدول برترین تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند می باشد. در سطح جهانی رقابت خیلی سنگینی در بخش گوشیهای هوشمند وجود خواهد داشت و دائماً جایگاه شرکت‌ها در هر فصل جابه‌جا خواهد شد. سامسونگ نیز در چندین سال اخیر جایگاه خود را در بالای جدول پیدا کرده ست و رقابت خوبی با شرکت‌های  چون اپل، شیائومی و هواوی خواهد داشت. هم چنین در بخش قطعات داخلی موبایل، سامسونگ بسیار موفق عمل کردست. پردازشگر اگزینوس این شرکت که در رقابت سختی با اسنپدراگون کوالکام و مدیاتک ست و هم چنین LCDهای این شرکت نمونه‌هایی از موفقیتهای سامسونگ می باشد. جدیدترین گوشیهای این شرکت را همیشه میتوان از سایت سامسونگ مشاهده کرد.

شکستن ال سی دی موبایل سامسونگ

متاسفانه شکستن ال سی دی یکی از اصلی ترین دلایل مراجعه کنندگان به نمایندگی های سامسونگ و ارائه درخواست تعمیر ال سی سامسونگ هستند. شکستن صفحه نمایش یا LCD گوشی می‌توان به صورت های مختلف باشد.  در اکثر مواقع ضربه و فشار وارد کننده به گوشی  منجر به شکستن LCD خواهد شد.

ولی در اکثر مواقع دیگر ممکنست ضربه وارد شده به گوشی منجر به اختلال در عملکرد تاچ ال سی دی نشده باشد. و فقط به شیشه روی آن که به اصطلاح گلس LCD نامیده می‌شود آسیب خواهد رساند.

مثلا تصور کنید شکستگی هایی روی صفحه گوشی ایجاد بشود اما تاچ و LCD آن هم چنان بدون مشکل کار نماید! در این لحطه می‌توان از روش تعمیر خاصی با نام تعویض گلس ال سی دی استفاده نمود که شامل جزئیات مختص خودش است و به طورکلی  با تعویض ال سی دی تفاوت  خواهد داشت.

 

ال سی دی سامسونگ
ال سی دی سامسونگ

تعمیر ال سی دی سامسونگ

تمام مشکلات و اختلال هایی که در  هر شرایطی در ال سی دی گوشی سامسونگ یا هر موبایل دیگری به وجود بی آید از دو حالت که قبلا به آن ها اشاره کردیم خارج نخواهد بود. یعنی یا تاچ LCD گوشی به هر دلیل خراب بشود یا در برخی مواقع محدود و خاص تاچ LCD سالم بماند و فقط گلس روی صفحه موبایل آسیب ببیند و شکستگی هایی روی آن ایجاد شود.

تعمیر ال سی سامیونگ در هر یک از این دو حالت در نمایندگی سامسونگ به شیوه مختلفی انجام می گیرد:
تعویض پنل تاچ LCD:

در این روش تعمیر کل پنل تاچ LCD معیوب گوشی جدا خواهد شد و با یک پنل جدید عوض می شود. این تعمیر باید به دست یک تعمیرکار خوب و با تجربه انجام بگیرد. و نکته مهم در آن وجود دارد که باید رعایت شود. هر زمان به هر دلیل در عملکرد تاچ ال سی دی گوشی سامسونگ اختلال به وجود آید، تعویض پنل تنها راه حل است.

تعویض گلس:

در این روش تعمیر، فقط شیشه یا همان گلس روی صفحه نمایش موبایل تعویض می‌شود. این گلس که روی پنل تاچ LCD گوشی S20 پرس شده با استفاده از دستگاه های خاص قابل جداسازی و تعویض است. دقت کنید که انجام این روش تعمیر اصلا ساده نیست و حتما باید توسط تعمیرکاران خوب و دستگاه های مناسب و در نمایندگی سامسونگ انجام پذیرد. پس در کل با توجه به نوع خرابی که در ال سی دی موبایل سامسونگ به وجود آمده است، یکی از دو روش تعمیر بالا باید مورد استفاده قرارگرفته شود.

لازم به ذکرست که تقریبا در 90 درصد مواقع تعمیر ال سی دی تنها با تعویض پنل تاچ LCD قابل انجام می شود. چرا که در اغلب مواقع در عملکرد تاچ و ال سی دی گوشی اختلال ایجاد خواهد  شد  و فقط در برخی مواقع محدودخواهید توانست از تعویض گلس برای رفع مشکل گوشی استفاده نمود.

ال سی دی سامسونگ
ال سی دی سامسونگ

تعویض ال سی دی سامسونگ

اشاره کردیم که اگر به هر دلیلی در تاچ یا LCD گوشی  اختلال به وجود آمد، فقط با تعویض کامل پنل تاچ LCD  این مشکل رفع خواهد شد.. حتی اگر یکی از این دو قطعه سالم باشد و اختلال در عملکردشان ایجاد نشده باشد ولی  قطعه دیگر دچار مشکل باشد، باز هم باید تعویض ال سی دی  انجام شود.

برای مثال تصور نماید ضربه‌ای به گوشی وارد بشود و فقط قسمت کوچک از ال سی دی سیاه شود . ال سی دی درست کار  کند اما تاچ عملکرد درستی نخواهد داشت! تحت هر یک از این شرایط باید تعویض کامل پنل تاچ ال سی دی صورت بپذیرد.

اما نکات مهم این است که باید در این روش تعمیر ال سی دی سامسونگ رعایت بشود. اولین و مهم ترین نکته مربوط به رعایت استاندارد های لازم در انجام تعمیرتاچ که به جرات می توان گفت فقط در نمایندگی های رسمی سامسونگ به این موضوع توجه می شود.

اکثر تعمیرکاران و مراکز تعمیر شخص ثابت به این مسئله اهمیتی نخواهند داد. وقتی که استانداردهای لازم در تعمیر گوشی های سامسونگ که بسیار حساس هستند رعایت نشده باشد، استرس وارد بر دیگر قطعات افزایش می یابد و طول عمرشان کاهش پیدا خواهد کرد. در این حال احتمال خواهد داشت خیلی زود در عملکرد قطعات گوشی مشکل پیدا شود.

نکته بعد مربوط به اورجینال بودن پنل تاچ و LCD است که در گوشی نصب  می شود. متاسفانه نمونه های غیر اورجینال و تقلبی زیادی از پنل تاچ LCD گوشی های جدید من جمله گلکسی سامسونگ وارد بازار شده اند.

و خیلی از تعمیرکاران آگاهانه یا غیرآگاهانه این نوع پنل ها را در گوشی مشتریان نصب کرده که به مراتب کیفیت عملکرد و بازده ضعیف‌تری در مقایسه با یک پنل تاچ LCD اورجینال دارد.

حتما مطمئن بشوید که قطعه تعویض شده در گوشی و پنل جدید تاچ ال سی دی نصب شده در آن کیفیت لازم را خواهد داشت.

مورد دیگر مثل تجهیزات و ابزارها که از آن ها استفاده خواهد شد یا مدت زمان تعمیر و هزینه تعمیر ال سی دی هم مهم است و باید به آن ها توجه شود. این روزها دیگر نمی‌توان برای تعمیر گوشی ها ظریف مثل سامسونگ از روش ها و ابزارهای قدیمی استفاده خواهد کرد.و باید حتما از تجهیزات مدرن و پیشرفته استفاده بشود تا استرس وارد بر قطعات و بدنه گوشی کم شود.

متاسفانه این نکته هم در اکثر مراکز تعمیر موبایل رعایت نخواهد شد. به همین دلیل همیشه توصیه  می کنیم از سرویس نمایندگی های مجاز سامسونگ برای تعمیرات گوشی های جدید این شرکت استفاده نمایید.

تشخیص اصل بودن تاچ ال سی دی سامسونگ

عاملهای مختلف در تعیین اصل و باکیفیت بودن تاچ ال سی دی تاثیر گذار می باشند که در ادامه اشاره ­ای به آنها می کنیم. با توجه به کیفیت صفحه نمایش و عملکرد حسگر تاچ ال سی دی میتوان از کیفیت آن مطلع شد. حسگرهای تاچ ال سی دی اصل بخوبی کار می کنند و سرعت مناسب دارند. ال سی دی نیز از کیفیت تصویر بالا و قابلیت تفکیک رنگ ها برخوردار می باشد. مسئله دیگه برای خرید تاچ ال سی دی سامسونگ اصل میزان روشنایی صفحه می باشد. تاچ ال سی دی غیر اصل نسبت به اصلی روشنایی کمتر دارد و اگر در محیط بیرون یا محیط پر نور باشید نمیتوان تصاویر موجود در گوشی همراه را بخوبی مشاهده کرد.

توجه به وجود لوگو روی کابلهای ال سی دی نشان ه­ای دیگر  اصل بودن تاچ ال سی دی می باشد. بیشتر شرکتهای گوشی همراه نام خود را در دو طرف کابل حک می نمایند و این در حالیست که مدلهای غیر اصل هیچ نشانه روی خود نخواهند داشت. به فونتهای شماره سریالها در تاچ ال سی دی­ دقت نمایید. تاچ ال سی دی­ های اصل اکثرا از فونت  کم رنگ و کوچک استفاده می کنند ولی غیر اصل ها فونتهای پررنگ و بزرگ خواهند داشت.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا