خرید باتری اورجینال

خرید باتری اورجینال

باتری موبایل

خرید باتری اورجینال : باتری گوشی موبایل یکی از اصلی‌ترین قطعه تلفن همراه  است و مثل یک منبع تغذیه می باشد؛ ولتاژ و جریان لازم برای روشن ماندن دستگاه را به سایر قطعات منتقل خواهد کرد.

در اصل بدون باتری موبایل، گوشی شما روشن نی شود و چون این قطعه با سایر قطعات ارتباط مستقیم خواهدداشت خرابی آن ممکن  است سایر قطعات را نیز درگیر نماید.

انواع باتری موبایل

خرید باتری اورجینال

باتری‌های موبایل در گذر زمان دست‌خوش تغییرات زیادی بوده اند. در ادامه به معرفی نمونه های باتری موبایل خواهیم پرداخت:

  • نیکل کادمیومی ‌(Nickle Cadmium)
  • لیتیوم‌ یونی (Lithium Ion)
  • نیکل هیدرید فلز ( Nickel Metal Hydride)
  • باتری‌های لیتیوم پلیمری (Lithium Polymer)

استفاده باتری‌های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری در گوشی‌های هوشمند بیشتر از دو نوع دیگر می باشد. باتری‌‌های لیتیوم یونی وزین نسبتا بیشتری دارد ولی باتری‌های لیتیوم پلیمر وزن کمتر و قیمت پایین‌تریی خواهند داشت.

 

خرید باتری اورجینال
خرید باتری اورجینال

نگهداری باتری موبایل

برای مراقبت و نگهدازی از باتری گوشی همراه و افزایش عمر آن به نکات زیر توجه نمایید:

  1. طولانی مدت گوشی را به شارژ نزنید
  2. گوشی را در معرض گرما یا سرما زیاد قرار نداده
  3. با شارژر اصلی باتری را شارژ نمایید
  4. از فندکی ماشین و پاوربانک کمتر استفاده نمایید

با رعایت نکات بالا، به سلامت باتری و افزایش عمر باتری گوشی تان کمک خواهید کرد اما باید در نظر داشت که باتری یک قطعه مصرفی ست و با استفاده مداوم خراب خواهد شد.

تشخیص خرابی باتری موبایل

باتری گوشی موبایل معمولا پس از 3 سال استفاده مداوم، عمرش تمام می شود و بعد از آن ممکن ست شما با مشکلات زیر مواجه بشوید:

  • خالی کردن باتری گوشی بدون استفاده
  • بیش از اندازه شارژ خالی کردن باتری
  • پرش شارژ
  • باد کردن باتری

اگر با مشکلات این چنین روبرو شدید؛ یعنی باتری گوشی‌تان فرسوده است و بهتر خواهد بود  در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به تعویض آن یا خرید باتری جدید نمایید.

تفاوت باتری اصلی موبایل با تقلبی

باتری‌های تقلبی معمولا قیمت کمتر نسب به باتری اصلی  خواهد داشت.

تفاوت باتری تقویت شده با باتری اورجینال موبایل

باتری‌های تقویت شده هم عمر نسبتا بیشتری خواهنند داشت و مدت زمان بیشتری نسبت به باتری اصل و اورجینال موبایل شارژ نگه خواهند داشت چون ظرفیت mAh این باتری‌ها بیشتر می باشد.

درواقع شرکت‌هایی مانند Senior و Basus و Power Bear با تولید باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر از باتری اصلی گوشی و دست‌کاری پلیوت‌های باتری؛ محصول با کارایی بالاتر  به بازار ارائه می کنند.

قیمت باتری های موبایل

در بخش اطلاعات محصول کیفیت‌های مختلف باتری مثل OEM، Org، Hight Copy و درجه 2 را مشاهده خواهید کرد که درحال حاضر تمرکز تیم ما روی کیفیت OEM است و محصولاتی که برچسب OEM خواهند داشت معمولا از سایر کیفیت‌ها گران‌تر می باشند. یا کیفیت اورجینال شرکتی دارند از بقیه کیفیت ها قیمت بالاتری خواهند داشت.

اصل یا فیک بودن باتری

باتری یکی از مهم ترین قطعات در ساختار گوشی موبایل می باشد که می تواند غیراصل بودن آن برای گوشی مشکل ایجاد نماید و باعث بروز خسارات جبران ناپذیر بشود.

راه و روش های مختلف برای تشخیص اصل یا فیک بودن باتری هست که با روش های ذکر شده میتوان از نشانه های اصل بودن باتری مطلع شد.

تفاوت نوشته های روی باتری

خرید باتری اورجینال

اولین نکته که باید به آن توجه نمود این ست به روی باتری موبایل اورجینال نوشته های انگلیسی درج شده  به این خاطر وجود نوشته انگلیسی در روی باتری نشان دهنده اصالت باتری می باشد ولی اگر باتری دارای نوشته ها چینی یا شبیه این زبان باشد این یه این معنا است که باتری ها کپی می باشد ، باتری های کپی مثل باتری های فیک هستند ولی ماندگار هستن ولی به دلیل عمر کم این نوع باتری تفاوت چندان با باتری فیک نخواهند داشت.

تفاوت آیکون های هشدار

آیکون هایی که در تنه باتری ها استفاده شده است متفاوت  می یاشند به صورتی که نوشته NFC روی برچسب باتری وجودخواهد داشت و همان طور که این نوشته روی باتری قرار خواهد داشت پس  فلت NFC نیز قابل مشاهده است.

تفاوت کانکتور ها

قسمت کانکتور باتری موبایل، بالاخص باتری های سامسونگ، فرو رفته ست و نباید از محل کانکت بیرون زدگی داشت و برجسته ، باتری های فیک اکثرا دارای بیرون زدگی کانکتور منحنی می باشند.

کانکتور باتری های اصل و های کپی خیلی شبیه به یک دیگر می باشند و به همین خاطر تشخیص در نگاه اول می توان پیچیده به نظر برسد ولی با دقت بیشتر می توان برجستگی راپیدا کرد و از وضعیت محصول آگاه بشوید.

تفاوت وزن باتری

تفاوت جرمی در بین باتری های موجود در بازار اعم از اصل، فیک و های کپی وجود خواهد داشت که شما باید بدانید که وزن باتری اصل نسبت به باتری فیک بیشترخواهد یود و همین طوز وزن باتری های کپی نسبت به باتری اصل، پس سعی نمایید حتما هنگام خرید باتری وزن آن را بررسی کنید و نسبت به جرم تقریبی آن دقیق بشوید.

خرید باتری اورجینال
خرید باتری اورجینال

شارژر فست

فست شارژ روشی  است که به تازگی برای گوشی های هوشمند ارائه شده است که سرعت شارژ شدن گوشی را چند برابر خواهد کرد و باعث می شود شارژ گوشی در مدت زمان کوتاه تری کامل بشود.

از آنجا که هیچ استانداردی برای شارژ سریع وجود نخواهد داشت، سازندگان راه‌های مختلف برای شارژ سریع‌تر دستگاه ایجاد داده اند. شرکت ها یا جریان را افزایش می دهند یا ولتاژ را تغییر خواهند داد تا انرژی پتانسیلی که به یک دستگاه خواهد رفت افزایش پیدا کند.

باتری استفاده شد دربیشتر گوشی ها هوشمند از نوع لیتیوم یونی است، این نوع باتری گوشی از کاتد اکسید فلزی که از عناصر نیکل، کبالت، منگنز و ترکیب آهن و هم چنین آند متخلخل گرافیتی که بردارنده لیتیوم یون هاست و یک الکترولیت نمک لیتیوم تشکیل میشود.

نکاتی برای جلوگیری از باد کردن باتری گوشی:

1- از شارژرهای اصلی و شارژرهای سازگار با گوشی موبایل تان برای شارژ کردن باتری موبایل استفاده نمایید.
2- گوشی خود را زیاد شارژ ننماید؛ نیازی نخواهد بود که موبایل خود را به صورت مداوم و طولانی مدت شارژ نمایید.
3- هنگام شارژ شدن گوشی از آن استفاده نکرده که، این کار باعث ایجاد انرژی اضافی در باتری گوشی می شود و درآخر منجر به باد کردن باتری خواهد شد.
4- هنگام کار کردن زیاد با گوشی و انجام کارهای سنگین که منجر به داغ شدن آن خواهد شد، در فضاهای خنک و دمای مناسب قرار بدهید.
5- وقتی شارژ گوشی تان به حداقل رسیده باشد از کار کردن با آن خودداری نمایید.
6- از باتری هایی که زیادی داغ می شوند و هم چنین شارژرهایی که داغ شده باشند استفاده نکنید، صبر نمایید خنک شود بعد از آن استفاده کنید.

روشهای افزایش طول عمر باتری موبایل

به منظور افزایش طول عمر باتری راه کارهایی وجودخواهد داشت. ماهیت واکنش شیمیایی داخل باتری به این معنا می باشد که در 20 درصد اخریه شارژ و شارژ بالای 80 درصد باید سختتر کار نماید. اگر شارژ باتری لیتیومی همیشه بین 20 تا 80 درصد نگه می دارد، ظرفیت بیشتر را برای مدت طولانیتر حفظ  می کند. هر چند موبایل های مدرن امروزی دارای سیستم  قطع کننده جریان می باشند ولی بهتر ست از اتصال مدام موبایل به جریان برق پرهیز شود تا خرید باتری موبایل برای کاربر هزینه بر دار نشود. چند راه کار ساده برای افزایش طول عمر باطری گوشی :

  • کم شدن نور صفحه نمایش گوشی
  • خاموش کردن جی پی اس یا لوکیشنها در صورت نیاز نداشتن
  • خاموش کردن وای فای و بلوتوث در حالی که به آنها نیازی نباشد
  • کم کردن صدا و خاموش کردن حالت لرزش
  • حذف برنامه ها که هرگز از آنها استفاده نخواهد شد
  •  استفاده نکردن از تصاویر متحرک در پس زمینه گوشی
  • دور نگه داشتن گوشی همراه از نور مستقیم خورشید
  • استفاده از شارژ مناسب گوشی

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا