باتری اورجینال شرکتی

باتری اورجینال شرکتی

باتری اورجینال شرکتی : تعویض باتری گوشی های موبایل یک امر اجتناب ناپذیر می باشدو تمام کاربران  بعد از گذشت مدت زمان خاص نیاز به تعویض باتری دارند، چون ظرفیت باتری گوشی آن ها کاهش می یابد.

باتری اورجینال شرکتی
باتری اورجینال شرکتی

چرا باتری گوشی های موبایل نیاز به تعویض دارند

باتری هایی که در گوشی های موبایل امروزی مورد استفاده قرار دارند از نوع لیتیوم یونی می باشند. باتری های لیتیوم یونی در حال حاضر بهترین نوع از باتری های شارژی هستند چون به خوبی می‌توانند انرژی مورد نیاز گوشی های موبایل را تامین کنند و دوام خوبی هم دارند. گاهی مشکلات خاصی هم برای این باتری ها به وجود می‌آید. برای مثال مشکل ورم کردن یکی از مشکلات رایج این نوع باتری ها هستند.

تمام ویژگی های خوبی که باتری های لیتیوم یونی دارند، یک ویژگی منفی آزاردهنده هم در آن ها است که این ویژگی مربوط به افت تدریجی ظرفیت و توان شارژدهی می‌باشد. متاسفانه ماهیت باتری های لیتیوم یونی به گونه‌ای می باشد که به مرور زمان و با قرار گرفتن در سیکل های شارژ به تدریج ظرفیت شارژدهی اصلی خود را از دست می دهد.. برای مثال اگر باتری گوشی شما 3000 میلی آمپر ساعتی دارد، بعد از گذشت 2 سال احتمال زیاد ظرفیت آن به چیزی در حدود 2400 میلی آمپر ساعت کاهش پیدا می کند.

برای جلوگیری از افت قدرت شارژدهی باتری های لیتیوم یونی در گوشی های موبایل باید از روش های خاصی استفاده کرد ولی هر طوری هم که با باتری گوشی خود خوب رفتار کنید از باتری آن مراقبت کنید، باز هم نمی‌توانید از افت تدریجی ظرفیت و توان شارژدهی آن جلوگیری کنید و در بهترین شرایط فقط می‌توانید سرعت کاهش توان شارژدهی و ظرفیت یک باتری لیتیوم یونی را کاهش دهید. تمام باتری های لیتیوم یونی که در گوشی های موبایل استفاده شده اند بعد از مدت زمان مشخصی ظرفیت اصلی خود را از دست داده و عملکردی ضعیف را ارائه می دهند. در این شرایط است که زمان مناسب برای تعویض باتری گوشی است.

چند روش تشخیص باتری تقلبی از باتری اصل

باتری اورجینال شرکتی

متاسفانه هم اکنون نمونه های تقلبی و فیک زیادی از باتری های لیتیوم یونی گوشی های موبایل در بازار هستند که قیمت های ارزان تری نسبت به نسخه اورجینال باتری دارند یا حتی در برخی موارد  با قیمت گرانی هم عرضه می شوند وبه همین علت  کاربر دچار سردرگمیمی شود. در ادامه به نکاتی در مورد تشخیص باتری اورجینال شرکتی از یاتری تقلبی خواهیم بود.

تشخیص باتری تقلبی از باتری اصل با بررسی بسته‌بندی باتری

یکی از بهترین روش های تشخیص باتری تقلبی از باتری اصل جعبه یا بسته‌بندی باتری است. بسته بندی باتری های اصلی عموما شکیل هستند و تمام نوشته ها، لوگوها و اطلاعاتی که روی بسته حک شده اند دارای کیفیت و وضوح مناسبی اند. اما بسته‌بندی باتری های تقلبی به این  صورت نیست و عموما کیفیت رنگ ها، نوشته ها و لوگو های روی بسته اصلا جالب و شکیل نخواهند بود. توجه کنید که همیشه پر رنگ بودن رنگ ها و نوشته های روی جعبه به معنی اصل بودن باتری نمی باشد، بلکه برعکس پر رنگ بودن بیش از حد آیتم های روی جعبه باتری دلیلی مبنی بر اصل نبودن آن است.در این صورت بررسی جعبه یا بسته‌بندی باتری یکی از اصلی ترین روش های تشخیص باتری تقلبی از باتری اصل است.

باتری اورجینال شرکتی
باتری اورجینال شرکتی

تشخیص باتری تقلبی از باتری اصل با بررسی تاریخ تولید باتری

روی تمام باتری های لیتیوم یونی تاریخ تولید آن ها حک شده . مهم نیست که تاریخ تولید یک باتری مربوط به چند وقت پیش است، اما منطبق بودن تاریخ تولیدی که روی بدنه باتری حک شده با تاریخ تولیدی که روی جعبه باتری حک شده اهمیت زیادی دارد.و یکی از روش های تشخیص باتری تقلبی از باتری اصل خواهد بود. اگر تاریخ تولیدی که روی بدنه باتری حک شده با تاریخ تولیدی که روی جعبه باتری نوشته شده تطابق ندارد، مطمئن باشید که باتری تقلبی می باشد.

باتری اورجینال شرکتی
باتری اورجینال شرکتی

تشخیص باتری تقلبی از باتری اصل با بررسی برچسب دور آن

دور جعبه باتری لیتیوم یونی گوشی ها یک برچسب نصب شده که حاوی اطلاعاتی مانند تاریخ تولید باتری، ظرفیت آن، هشدارها، لوگوی شرکت سازنده و غیره است. در گوشی های موبایل عموما این برچسب از ترکیب رنگ های نقره‌ای و سیاه تشکیل شده است. با بررسی این برچسب هم می‌توان به تقلبی یا اصل بودن باتری گوشی پی برد. اگر برچسب دور باتری کاملا صاف و بدون برآمدگی و درز روی بدنه  چسبیده باشد، یکی از نشانه های اورجینال یا اصل بودن باتری است، امااگر در برچسب روی باتری درز و شکاف ها یا برآمدگی  باشد، مطمئن می شوید که باتری مورد نظر فیک یا تقلبی است. این روش یکی از بهترین روش های تشخیص باتری تقلبی از باتری اصل است.

باتری اورجینال شرکتی
باتری اورجینال شرکتی

تشخیص باتری تقلبی از باتری اصل با بررسی لبه باتری

یکی دیگر از روش هایی که می‌توان از آن برای تشخیص باتری تقلبی از باتری اصل در گوشی های موبایل استفاده کرد، این است که باتری را بر روی میز بگذارید و وضعیت لبه های فوقانی و زیرین باتری را بررسی نمایید. باتری اگر اصل باشد، لبه های آن کاملا دقیق و صاف است و برچسب روی باتری هم کاملا هماهنگ روی لبه باتری سوار میشوند، اما باتری اگر تقلبی باشد لبه های فوقانی و زیرین آن صاف و صیقلی نیست و بین برچسب روی باتری و لبه آن فاصله‌ است. کلا ناهماهنگی هایی از این نظر در دو بخش فوقانی و زیرین باتری می باشد. که وجود این ناهماهنگی ها و فواصل می‌تواند دلیلی در فیک یا جعلی بودن باتری باشد.

باتری اورجینال شرکتی
باتری اورجینال شرکتی

تشخیص باتری تقلبی از باتری اصل با بررسی نوشته های روی برچسب باتری

از کیفیت نوشته هایی که روی برچسب باتری حک شده است  می‌توان تقلبی یا اصل بودن آن را تشخیص داد. نوشته های روی برچسب باتری تقلبی کم رنگ و کم کیفیت و یا بیش از اندازه پر رنگ می باشند و در برخی موارد  این نوشته ها کج و ناخوانا روی برچسب باتری حک می شوند، ولی باتری های اصل این گونه نیستند و عموما نوشته های روی برچسب  کاملا یکنواخت و با شدت رنگ نسبتا بالا حک شده اند.

باتری اورجینال شرکتی
باتری اورجینال شرکتی

چرا نباید در گوشی از باتری تقلبی و ارزان استفاده شود

چرا نباید در گوشی از یک باتری تقلبی و ارزان بکار برد؟ باتری های تقلبی کیفیت شارژدهی خوبی نخواهند داشت و خیلی زود شما را با مشکل خالی شدن زود به زود شارژ مواجه خواهند کرد. زمانی که یک باتری تقلبی را در گوشی نصبمی کنید، عملا هزینه اضافه‌ای پرداخت شده است چون پس از گذشت مدت زمان کوتاهی دوباره همه چیز مثل روز اول خواهد شد. استفاده ازباتری های تقلبی در گوشی های موبایل ریسک حوادثی چون آتش گرفتن و انفجار باتری را ادارند. به همین دلیل تشخیص باتری تقلبی از باتری اصلی اهمیت بسیاربالایی خواهد داشت و شما به عنوان یک کاربر همیشه باید سعی کنید یک باتری اصل و اورجینال را در گوشی خود استفاده کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا