خرید کابل شارژر اصلی آیفون

خرید کابل شارژر اصلی آیفون

خرید کابل شارژر اصلی آیفون:کابل ها نقش مهم در شارژ گوشی و انتقال داده ها دارا هستند. رایج ترین کابل محصولات اپل، کابل لایتنینگ به یو اس بی (Lightning to USB) می باشد که برای اغلب محصولات اپل قابل استفاده می باشد.

استفاده از کابل اصلی لایتنینگ این اطمینان را به شما خواهد داد که کیفیتی تضمینی تحت نظارت شرکت اپل و سرعتی بیش از USB 3.0 را تجربه نمایید.

کابل لایتنینگ نسل جدید کابل و ورودی محصولات اپل می باشند که علاوه بر کوچکتر شدن از 30 پین به 8 پین، سرعت بیشتر و استفاده به صورت دو طرفه برای ورود به درگاه، سه ویژگی مهم این محصول می باشد.

این کابل به صورت کاملا انحصاری برای محصولات اپل قابل استفاده است. از کابل های لایتنینگ می توانید برای شارژ و اتصال آیفون و آیپد مینی و آیپد به لپتاپ استفاده شد و عملکردی شبیه کابل تایپ سی و میکرو USB دارد و تنها تفاوتش پشتیبانی از محصولات شرکت اپل می باشد.

خرید کابل شارژر اصلی آیفون
خرید کابل شارژر اصلی آیفون

 

بررسی کابل اورجینال اپل و نحوه تشخیص آن

کابل اورجینال اپل از دوام زیاد و مناسبی برخوردارست  و سرعت انتقال داده آن بسیار بالا است تا در کمترین زمان ممکن بتوان اطلاعات را بین آیفون، آیپد و آیپاد را با کامپیوتر جا به جا کزد.

استفاده از محصولات اورجینال اپل می تواند این تضمین را به شما دهد که برای مدت طولانی نیاز به تهیه محصولات دیگر نخواهیدداشته . چرا که اپل تمام محصولات اصلی و جانبی خود را با عمر مفید بالا و دوام بسیار مناسب تولید میکند.

استفاده از کابل اصلی آیفون بر ایجاد عملکرد بهتر، باعث افزایش طول عمر باتری دستگاه خواهد شد. کابل آیفون در انداره های 1 متر و 2 متر به رنگ سفید و ظاهری کاملا ساده تولید میشود.

معمولا کابل های لایتنینگ دو مدل می باشند یا اصلی  یا فیک و قلابی.و در کنار این کابل ها هم شرکت هایی می باشند که با مجوز شرکت اپل اقدام به تولید کابل لایتنینگ کرده اند.

که این کابل ها هم جز کابل های اصلی محسوب خواهند شد. اگر از کابل های لایتنینگ سایر برند ها استفاده می کنید دقت کنید که محصول مورد نظر مورد تایید شرکت اپل باشد و گواهینامه MFI را از شرکت اپل دریافت کرده است.

قیمت کابل شارژر اصلی ایفون

خرید کابل شارژر اصلی آیفون: کابل ‌های شارژ کمپانی اپل بسیار گران می باشند اما تمامی محصولات اپل داری استاندارد های لازم خواهند بود. برخی شارژرهای ارزان قیمت ممکنست بتوانند به استانداردهای مورد نظر برسند.

در ساخت آنها از مواد آسیب‌رسان به محیط زیست و گوشی هوشمند شما استفاده شده است.

موضوعی که اپل با دقت و توجه به آن اقدام به تولید کابل کرده. اگر چه کابل های زیادی با این شکل ظاهری و برند اپل یا برند های دیگر با قیمت ارزان تر در بازار هستند اما توصیه اپل به کاربران خود همواره استفاده از کابل اورجینال اپل است.

سعی در پرداخت هزینه کمتر به خاطر خرید کابل های شارژ تقلبی در آینده هزینه‌های چند برابری بر روی دستتان میگذارد.

گوشی های سازگار با کابل اصلی آیفون

از مدل آیفون 5 به بعد، مدل های آیپد مینی 1 و 2 و 3، آیپد ایر 1 و 2، آیپاد تاچ نسل 5 به بعد با کابل شارژ اصلی ایفون سازگار می باشند.

کابل لایتنینگ برای شارژ ایرپاد هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با این تفاسیر از کابل لایتنینگ تقریبا برای شارژ همه محصولات اپل جز اپل واچ و مک بوک میتوان استفاده نمود.

دارندگان محصولات اپل در مقایسه با اندروید با مشکلات بیشتری روبه‌رو می باشند. یکی از این مشکلات استفاده از کابل شارژ خواهد بود که آیفون از درگاه اختصاصی خود تحت عنوان کابل لایتنینگ استفاده خواهد کرد ،

البته ناگفته نماند که این نوع کابل سرعت بیشتری نسبت به USB 3.0 را در انتقال اطلاعات خواهد داشت.

همین موضوع باعث شد تا در مواقع ضروری به دلیل سازگار نبودن درگاه شارژر آیفون با سایر گوشی‌های اندروید دچار مشکل بشوند. شما مجبورید فقط از کابل خود آیفون استفاده نمایید.

بهترین کابل شارژ آیفون و راهنمای خرید کابل لایتنینگ

مهم‌ترین نکته در خرید یک کابل شارژ لایتنینگ دوام و استحکام بالای آنمی باشد. سعی  نمایید از کابلی که روکش‌های چند لایه دارد استفاده نمایید تا مدت بیشتری برای شما کارکرد داشته باشد.

برای جلوگیری از خرابی زودتر کابل می‌توان در هر دو بخش انتهایی از فنر موجود در خودکارهای فشاری استفاده کرد تا عمر کابل را افزایش نمایید، چرا که بیشترین خرابی مربوط به این ناحیه است که در اثر ضربات رخ خواهد داد..

خرید کابل شارژر اصلی آیفون
خرید کابل شارژر اصلی آیفون

 

سایر مواردی که باید در خرید کابل شارژ آیفون به آن دقت کنید شامل موارد زیر هستند:
  • طول مناسب: اگر از کابل قرارخواهد بود صرفا در پریز برق استفاده نمایید، طول 1 متر برایتان مناسب خواهد بود. ولی اگر قصد استفاده برای پاور بانک  دارید بهتر است از کابلی با حداکثر طول 25 سانتی متر استفاده نمایید. در صورتی هم که به دنبال استفاده به عنوان کابل شارژر ماشین هستین می‌توانی از سایز 1.8 و 2 متر نیز استفاده کرد.

 

  • پشتیبانی از فست شارژ: فناوری فست شارژ در کابل USB به شما کمک خواهد کرد تا گوشی را در زمان کوتاه‌تری شارژ نمایید. البته دقتنمایید که خود شارژر هم باید این قابلیت را  دارا باشد که در این صورت بهترست  حتما کابل USB فست شارژ تهیه نمایید.

 

  • امکان انتقال اطلاعات: شما از یک کابل تبدیل USB به لایتنینگ صرفا برای شارژ کردن استفاده نخواهید کرد. یکی از استفاده‌های دیگر این نوع کابل برای انتقال اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر می باشد که باید سرعت بالایی هم برایتان فراهم نماید شرکت اپل با روی کار آوردن کابل لایتنینگ نسبت به مدل قبلی سرعت انتقال را به حد زیادی بالا برده است.

 

  • پوشش مناسب: پوشش یک کابل باعث خواهد شد که کابل مقاوم باشد و طول عمر بالاتری زیاد شود. سعی نمایید از کابل‌هایی با پوشش چند لایه که لایه داخلی هم دارند استفاده نمایید.

 

راه‌های شناسایی کابل اصلی آیفون

  • کابل اصلی آیفون از کیفیت فوق العاده ای برخوردار می باشد و بسیار نرم و قابلیت شکستن را نخواهد داشت.
  • جنس ساخت سر یو اس بی آن و قسمت کانکتور اتصال به آیفون ( لایتنینگ ) بسیار با کیفیت خواهد بود.
  • زمانی که باز خواهد شد به سرعت باز می شود و اثری از نقاط (تا) در آن دیده نخواهد شد
  • در هر دقیقه 1% به میزان شارژ دیوایس اضافه خواهد شد

اگر شما هم از آن دسته از افراد می باشید که بعد از خراب شدن کابل اصلی آیفون در هنگام خرید روی دستگاه دیگر نتوانستید کابل شارژ اصلی تهیه نمایید و با هزینه های پیاپی و خرید کابل های کپی چینی خسته شدید فقط با خرید یک بار از این کابل به این ماجرا خاتمه داده شود.

شارژر ها یکی از موثر ترین ابزاری خواهند بود که تاثیر مستقیم بر روی باتری گوشی شما خواهند داشت و اگر در انتخاب شارژر اشتباه  نمایید امیدی به سالم ماندن باتری گوشیتان نخوتهد بود. استفاده از شارژرهای تقلبی باعث کاهش طول عمر باتری، گرم شدن بیش از حد گوشی و شارژر، و در آخر آسیب دیدن گوشی خواهد شد.

چه کار کنیم که کابل شارژ آیفونمان دیرتر خراب شود؟

چه کاری انجام دهیم که کابل ما دیرتر خراب شود و کمتر به سراغ فروشگاه های اینترنتی و مغازه های فروش لوازم جانبی برای تعویض برویم.

همان طور که در طول این متن بارها اشاره نمودیم ، کابل های اصلی آیفون از کیفیت زیادی برخوردار نخواهند بود و احتمال خراب شدن شان  زیادست. به این خاطر، در ادامه چند روش برای مراقبت بیشتر از این وسیله حساس شرح داده می شود.

کانکتور را درست از گوشی جدا نمایید: بعضی اوقات که کاربر عجله دارد و می خواهد کابل را از سوکت گوشی جدا نماید، به جای این که بخش پلاستیکی کانکتور را بگیرد، کابل را خواهد کشید. این کار نه تنها به سوکت گوشی آسیب خواهد رساند بلکه به راحتی می توان سیم های نازک داخلی کابل را پاره کرد و کاربر را مجبور به خرید کابل نماید.

کابل را با دقت جمع کنید: بعد از تمام شدن شارژ، بعضی از کاربران کابل شارژ را مثل کلاف سر در گم و با بی دقتی جمع خواهند کرد. کابل را باید با حوصله به صورت فنری جمع کردو آن را داخل جای خود و یا کیف قرار داد. در این حالت کابل را چند دور به ‌صورت دایره وار و بدون این که در مسیر آن شکستگی و تا ایجاد شود، بپیچد. به این ترتیب مطمئن شوید که کابل شما عمر بیشتری می کند.

از تا کردن سیم شارژر آیفون اجتناب نمایید: تا کردن کابل شارژ آیفون یکی از بدترین کارهایی است که می توان انجام داد. این کار به شدت به آن آسیب میزند، و موجب پاره شدن و قطعی سیم های داخلی خواهد شد و سلامتی آن را به خطر خواهد انداخت.

همواره کابل خود را تمیز نگه دارید: تمیز نگه داشتن کابل شارژ، پاک کردن تجمع چربی و یا لکه های روی آن، می توان به افزایش طول عمر بدنه کابل کمک نماید. هم چنین سعی نمایید مواد خارجی و گرد و غبار روی قسمت فلزی و کانکتور را تمیز نمایید، تا کارایی آن بالاتر برود.

با توجه به استانداردهای جهان برای ساخت کابل شارژرر آیفون اصلی،  سخت می توانیم نسخه جایگزین برای آن در نظر بگیریم. اگر به هر دلیل کابل شارژر آیفون را از دست بدهید و به دنبال یک جایگزین عالی می باشید تنها از برند های معتبر خرید نمایید.

عواقب استفاده از سیم شارژر فیک آیفون زیاد می باشد. کوچک ترین مشکل که نسخه فیک کابل شارژ اپل به وجود خواهد آورد، فرسایش باتری آیفون است.

نسخه اورجینال کابل شارژر آیفون به شیوه ای ساخته شده است، که اگر گوشی تا ساعت ها به برق وصل باشد زمانی که شارژ به 100 درصد رسید برق شارژر به طور اتوماتیک متوقف خواهد شد و فشار به باتری وارد نخواهد شد ولی درباره نسخه های تقلبی شارژر اپل اینطور نخواهد بود.

نسخه فیک کابل شارژ آیفون به باتری فشار وارد خواهد آورد که در مدت زمان کوتاهی خودتان متوجه کاهش عملکرد صحیح باتری می شوید..

اگر قصد خرید کابل شارژر آیفون را داشته باشید به مراکز فروش معتبر مراجعه نمایید چون عرضه نسخه فیک لوازم جانبی اپل آنقدر زیاد است که تشخیص کابل آیفون اصل و تقلبی کار سختیست و خیلی از فروشندگان نسخه فیک کابل شارژر آیفون را تحت عنوان کابل شارژ اورجینال به فروش می رسانند.

تشخیص آداپتور اصلی و اورجینال ایفون

یک مبدل، ولتاژ 220 ولت به ولتاژ سازگار با باتری آیفون تبدیل خواهد کرد. در آخر تاثیر قابل توجه بر ولتاژ خروجی خواهد داشت. پیدا کردن آداپتور اصلی آیفون خیلی مهم ست. آداپتور تاثیر زیادی بر کیفیت و سلامت باتری موبایل نسبت به سیم شارژ خواهد داشت.

عبارت طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا یا چین، ویتنام و برزیل ‌است بررسی میشوند، تا آداپتور اصل شناسایی بشود. شماره سریال در قسمت USB دستگاه قرار خواهد داشت و میتوان آن را در وبسایت اپل نیز وارد کرد و از اصل بودن آداپتور خود مطمعن شود. هرگونه غلط نوشتاری، ریختن جوهر، یا جوهر ناهموار بر روی بدنه آداپتور نشان دهنده تقلبی بودن آداپتور می باشد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا