خرید آداپتور شارژر اورجینال

خرید آداپتور شارژر اورجینال

تفاوت آداپتور و شارژر

خرید آداپتور شارژر اورجینال : الکتریسیته، با وجود جزئیات بی‌شمار در دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی و کارکرد آنها، می‌تواند گیج‌کننده باشد. وجود این جزئیات همچنین باعث خواهد شد تا تمیز دادن دستگاه‌ها و کارکردشان در موارد مشابه، سخت باشند. از جمله‌ این موارد، تفاوت آداپتور و شارژر است که با وجود هدف های  مشابه،  با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند.

کاربران زیادی از انواع آداپتور و شارژرها استفاده می‌کنند و سوال اینجاست که فرق این دو چی می باشد؟ دانستن تفاوت این دو راهی مناسب برای استفاده‌ی مطمئن و ایمن از آنها می باشد. تفاوت اصلی بین شارژر و آداپتور از اهداف آن‌ها است. شارژر دستگاهی الکترونیکی ست که به‌طور ویژه برای شارژ یک دستگاه قابل‌شارژ طراحی شده اند. این درحالی می باشد که آداپتور دستگاهی الکترونیکی می باشد که برای تغذیه (و نه لزوما شارژ) دستگاه‌های الکترونیکی مثل لپ‌تاپ، دستگاه‌های پخش موسیقی و فن‌ها طراحی شده می باشد. از تفاوت آداپتور و شارژر همچنین می‌توان به تفاوت‌های ظاهری آنها اشاره می شود. آداپتورها بعضا دارای کلیدهایی برای تغییر ولتاژ خروجی و ابعاد بزرگتر هستند.

خرید آداپتور شارژر اورجینال
خرید آداپتور شارژر اورجینال

 آداپتور شارژر اورجینال

آداپتور

آداپتور (adapter) که معادل فارسی آن مبدل برق می باشد، یک نوع منبع تغذیه است که دو نوع اصلی را شامل خواهد شد. این وسیله جریان با ولتاژ بالا و متناوب برق را به جریان مستقیم (یا بدون تغییر) با ولتاژ پایین برای استفاده در دستگاه‌های حساس الکترونیکی تبدیل میشود.  هرچند آداپتورهای متناوب، برای استفاده‌های متفاوت است.مانند تغییر ولتاژ مرسوم‌ هستند، که این نیز تفاوت‌ آداپتور و شارژر می باشد، زیرا شارژرها خروجی متناوب نخواهند داشت.

آداپتورهای جریان متناوب، منبع تغذیه داخلی ندارند و برای تامین انرژی دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مبدل‌ها معمولا شارژرها را شارژ می‌کند، درحالیکه شارژرها لوازم الکترونیکی مانند موبایل و لپتاپ‌ها را شارژ می‌کنند.

طراحی آداپتورها معمولا طوری می باشد که خواهند توانست در دستگاه‌های الکترونیکی به‌طور همزمان برای تغذیه دستگاه و شارژ آن به‌ کار گرفته خواهند شد. لپ‌تاپ‌ها حین دریافت انرژی مورد نیاز خود از آداپتور، بخشی از آن را به شارژ باتری اختصاص خواهند داد. از مزایای آداپتورها، امکان تغییر ولتاژ بر حسب نیاز کاربرمی باشد. به این خاطر می‌توان از یک آداپتور برای تغذیه‌ی دستگاه‌های مختلف با ولتاژهای گوناگون استفاده نمود.

مدار داخلی آداپتورها چگونه است؟

از آداپتورها برای تبدیل جریان پیوسته برق به جریان مستقیم برق یا جریان متناوب با ولتاژ دیگری استفاده خواهد شد. معمولا آداپتورها در ساختار خود یک مدار داخلی تبدیل جریان متناوب به مستقیم، ترانسفورماتور (ترنسفورمر) برای تبدیل ولتاژ بالا به پایین، تبدیل امواج و مهار جریان الکتریکی و فیلترینگ را دارا است.

برای درک بهتر چگونگی کارکرد و تفاوت آداپتور و شارژر، عملکرد آداپتورهای AC را به‌عنوان نمونه بررسی خواهیم کرد. به طورکلی یک آداپتور AC  جریان‌های الکتریکی دریافتی برق را به جریان پیوسته کوچکتری تبدیل خواهد کرد که دستگاه الکترونیکی می‌توان از آن استفاده کرد.

داخل آداپتور AC دو سیم‌پیچ موجود است که هر کدام دور یک هسته‌ی آهنی پیچیده شده اند. سیم پیچ اول، جریان متناوب 220 ولتی را دریافت خواهد کرد که به پریز برق متصل می شود و یک میدان الکتریکی در هسته‌ی آهنی ایجاد خواهد شد. در سیم‌پیچ دوم، میدان الکتریکی تازه ایجادشده است به یک جریان الکتریکی متناوب کوچکتر تبدیل خواهد شد. اندازه‌گیری جریان متناوب حاصل به تعداد پیچش‌های سیم‌پیچ دوم نسبت به تعداد سیم‌پیچ اول بستگی خواهد داشت. اگر سیم‌پیچ دوم نصف اولی باشد، جریان متناوب خروجی نیمی از جریانی ورودی به آداپتور AC می باشد.

بنابراین، اگر روی سیم‌پیچ اول 100 سیم موجود باشد، سیم‌پیچ دوم تنها 50 سیم دارد. وسایل الکترونیکی که با باتری کار میکند و قابلیت اتصال به برق را دارد، از آداپتورهای متناوب برای تبدیل جریان متناوب به مستقیم استفاده خواهد شد درون این آداپتورها (AC/DC)، پشت دو سیم‌پیچ و هسته‌ی آهنی، دو دیود لاستیکی پیچیده شده . دیودهای لاستیکی با اجازه عبور به جریان‌ متناوب تنها در یک جهت، آن‌ را به جریان مستقیم تبدیل خواهند کرد. تفاوت آداپتور و شارژر AC/DC در ادامه روشن می شوند.

شارژر

خرید آداپتور شارژر اورجینال

شارژرها از جمله پرکاربردترین لوازم الکترونیکی‌ هستند و کاربران از شارژرها به صورت روزانه برای پاسخ به طیف وسیعی از نیازهای خود استفاده خواهند کرد. شارژرها معمولا برای تهیه انرژی چراغ‌قوه، تلفن‌همراه، هدفون و هندزفری‌های بلوتوثی، و هر آنچه که به‌ صورت غیرمستقیم از برق استفاده می کنند بهره می برند.

شارژرها، با وجود شباهت‌ های زیاد با آداپتورها، در عملکردوکارکرد  اهداف متفاوت با آنها را دارا می باشند. عموما شارژرها برای تامین انرژی وسایل الکترونیکی بطور مستقیم طراحی نشدن، بلکه با شارژ باتری دستگاه‌ آنها را تغذیه خواهند کرد.  عملکرد شارژرها، می‌توان گفت  آنها شباهت زیادی با آداپتورهای نوع AC/DC خواهند داشت. وجود سیم‌پیچ‌های اولیه و ثانویه و دیودهای لاستیکی برای تغییر اندازه و نوع ولتاژ در شارژرها ضروری می باشد. با این حال، تفاوت آداپتور و شارژر در این مرحله نمایانگر خواهد شد. چون شارژرها برای تولید جریان مناسب شارژ، راه طولانی تری در پیش خواهند داشت. جریان در شارژر پس از طی این مراحل، با عبور از خازن‌ها و تتظیم‌کننده‌های ولتاژ، مناسب شارژ و مشارکت در فرآیندهای شیمیایی آن می باشند.

خرید آداپتور شارژر اورجینال
خرید آداپتور شارژر اورجینال

تفاوت آداپتور و شارژر هنگام استفاده

از لحاظ ظاهری آداپتورها و شارژرها کاری یکسان انجام خواهند داد، اما واقعیت، فعالیتشان متفاوت می باشد. همان طور که‌ گفته شد، آداپتورها ابزاری هایی هستند که کمک خواهند کرد تا شارژر، شارژ شود. آداپتورها انرژی الکتریسیته را محدود و کنترل خواهند کرد و به نوعی دیگر تبدیل خواهند کرد.

یک تفاوت آداپتور و شارژر کاربردشان در شرایط مختلف می باشد. وقتی که شما به کشورهای دیگر سفر خواهید کرد، از آداپتور‌ها برای شارژ کردن لوازم برقی خود استفاده خواهید کرد. آداپتورها جریان متناوب الکتریسیته‌ را به جریان مستقیم تبدیل می کند.

AC به DC و آن را پیش از استفاده از شارژر به جریان موردنظر خواهد رساند. این مبدل‌ می‌تواند به شارژرها کمک کند که برق و جریان الکتریسیته به صورت مستقیم به لوازم نخواهد رسید و انرژی بیش از اندازه صدمه‌ زیادی به لوازم الکترونیکی وارد نخواهد کرد. به احتمال زیاد، شما نیز مانند اکثریت افراد هم شارژر و هم آداپتور را در خانه‌ خواهید داشت و از آن‌ها استفاده خواهید کرد. قبل از به‌کار بردن آداپتور یا شارژر ، اطمینان حاصل فرمایید که از آن‌ها بدون داشتن اطلاعات کافی استفاده نخواهید کرد. این اطلاعات شامل قوانین مربوط به ایمنی مثل اطلاع از تفاوت آداپتور و شارژر جهت استفاده ایمن از آنها و سازگاری دستگاه شما با آنها می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا