نشانه های خرابی باتری گوشی

نشانه های خرابی باتری گوشی

نشانه های خرابی باتری گوشی

اگر از علائم و دلایل نقص و خرابی در باتری موبایل از قبل آگاهی داشته باشید، می توانید با صرف هزینه ای کمتر و در مواردی با تعمیر آن ، هزینه اضافی را که برای تعویض باتری مجبور به پرداخت دهید را صرفه جویی کنید و از احتمال بروز خطرات برای سایر قطعات موبایل جلوگیری کنید.

در اکثر موارد اگر عمر باتری به پایان برسد ، مشخصاً خیلی زودتر از موعد مقرر از این اتفاق باخبر می شوید. هنگامی که دیده می شود که با وجود شارژ کامل باتری و تنها با چندین عکس سلفی و استفاده ای محدود از گوشی به 50 در صد کاهش پیدا می کند، باید بدانید که باتری شما دچار مشکل شده. در هر صورت ما با بررسی بعضی تغییرات و پایین آمدن کارکرد گوشی، باید منبع مشکل به وجودآمده را یافته و نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنیم. با ما همراه باشید که مواردی که باید قبل از خرابی باتری گوشی خود بدانید را به شما آموزش داده و به شکلی کامل این موارد را بررسی کنیم.

در صورتی که مشاهده می کنید که گوشی خاموش شده و به هیچ وجه روشن نمی شود. به احتمال زیاد باتری گوشی به کلی از بین رفته است.

در صورتی که احتمال می دید ، از موارد زیر هر 8 مورد را مشاهده می کنید، به احتمال زیاد باتری گوشی شما روز های آخرین خود را پشت سر می گذارد و دچار نقص فنی مهمی شده است.

شارژ باتری گوشی دوام ندارد

در صورت مشاهده خالی شدن باتری پس از استفاده زیاد در میانگین 4 تا 5 ساعت باید بدانید که باتری شما از نشانه های خرابی را دارا می باشد. طراحی باتری های تلفن های همراه به شکلی است که یک تعداد مشخص از چرخه شارژ را دارا می باشند. نقطه عطفی که وجود دارد در کاهش عمومی باتری است که به طور معمول و در گذر زمان در این چرخه ها صورت می پذیرد . و انجام این امر به آهستگی صورت می گیرد.

کاهش سریع عمر باتری

می توان یکی از مهم ترین شاخصه های شناسایی باتری تلفن های همراه خود را این می دانیم که گوشی چقدر سریعتر باتری خود را از دست می دهد ؟ گاهی مشاهده می شود که گوشی ود را با حداکثر و 100%  از برق جدا کنید ، اما بلافاصله پس از آن شارژ گوشی به 80% می رسد. از دست دادن فوری 4 درصدی مقدار شارژ باتری طبیعی است . اما کاهش سریع 10 درصد یا بیشتر از نشانه های خراب شدن باتری است.

داغ شدن سریع باتری

همانطور که می دانید تلفن های همراه با استفاده مداوم داغ می کنند، و در صورت داغ شدن سریع باتری می توانید آن را نشان های از خرابی و نقص در باتری خود بدانید. بهتر است که هنگام شارژ باتری تلفن همراه دمای باتری خود را بررسی کنید. اگر مشاهده می کنید که دمای گوشی شما با هر بار شارژ شدن افزایش پیدا میکند، به قطع می توان گفت نشانه های خرابی را از خود نشان می دهد.

متورم شدن باتری گوشی

مشاهده برآمدگی یا تورم را در تلفن همراه خود جدی بگیرید. زیرا از علائم باتری های خراب پاه شدن و یا ورم کردن آن هاست . در صورت مشاهده تورم در تلفن همراه خود، از آن به طور موقتی استفاده نکرده و برای تعویض آن اقدام کنید. باتری های تلفن های همراه در حالت کلی ایمن است، اما از کار کردن درست آن اطمینان حاصل کنید ، تا به سلامت خود وتلفن همراه خود آسیب نرسانید.

گوشی تنها با اتصال به پریز برق کار می کند

در صورتی که تلفن همراه شما و باتری با متصل شدن به برق کار میکند، به احتمال زیاد باتری باتری عمر خود را کرده و تنها شوک برق باعث راه اندازی آن می شود. تا زمانی که امکان تعویض باتری خود را ندارید، در هنگام استفاده از تلفن باید پریز برق در دسترس شما باشد.

تلفن خود به خود راه اندازی مجدد می شود

از علائمی که نشان می دهد باتری گوشی شما خراب است، روشن شدن خود به خود گوشی است. در صورت استفاده از تلفن همراه و دیدن خاموش و روشن شدن بی مورد تلفن همراه ، باید نسبت به تعویض باتری آن اقدام کنید.

شارژ باتری عدد صحیحی را نمایش نمی دهد

با وجود مشخص شدن کاهش شارژ باتری در هنگام عملکرد خوب آن ، می توانید احتمال بدهید که تا چند ساعت دیگر می توانید از گوشی همراه خود استفاده کند، باتری خراب شما به طور مرتب عددی اشتباه را به شما نمایش می دهد و باعث سردرگمی شما می شود. این در حالی است که به نظر می آید زمان زیادی تا تمام شدن باتری باقی مانده است. این از لامت های مهم برای مطمئن شدن از خربی باتری گوشی شماست.

باتری با اتصال به برق واکنشی ندارد

در صورتی که می بینید تلفن همراه شما پس از اتصال به شارژ ، شارژ نشد این امر مانند جدا شدن روح از بدن انسان است. برای اطمینان گوشی را با شارژری دگیر امتحان کنید که دلیل اصلی مشکل را بیابید.

چنانچه می دانید که باتری باتری تلفن همراه شما در حفظ و نگهداری برق با مشکل مواجه است، می توانید چندین کار را برای حفظ عمر و بقا آن انجام دهید . مثلا: از مرتب شارژ کردن تلفن خود جلوگیری کنید. وقتی که باتری ها از حالت و شارژ کامل تخلیه می شوند، در حفظ قدرت خود بهتر عمل می کنند . از قرار دادن تلفن خود در دمای بالا یا سرد جلوگیری کند که باعث تخلیه زود هنگام باتری می شوند.

در صورتی که از خرابی باتری خود اطمینان دارید می توانید از فروشگاه باتری اورجینال باتری هایی با کیفیت را تهیه کنید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا