پیکسل سوختگی صفحه نمایش گوشی و روش های رفع آن

سوختگی صفحه نمایش گوشی

سوختگی صفحه نمایش گوشی

از مواردی که شاید در هنگام تهیه و خرید موبالی کمتر به آن فکر می کنید، مدل تاچ و ال سی دی گوشی شماست! شاید جالب باشد که بدانید تعدا زیادی از گوشی های هوشمند جدید ، از صفحه نمایش های OLED برخوردارند. مانند گوشی های آیفون 11 اپل و گلکسی s10  سامسونگ. سوختگی پیکسل گوشی را به بدون شک در گوشی ها با خط های رنگی روی صفحه یا لکه هایی نورانی غیرمعمولی ، روی ال سی دی قابل رویت است. در ادامه این مقاله و می توانید با خرید باتری اورجینال در ارتباط با پیکسل سوختگی صفحه نمایش و روش های جلوگیری و نحوه تعمیر آن را بررسی می کنیم.

پیکسل سوختگی صفحه نمایش موبایل

با ما همراه باشید که از جوانب گوناگونی پیکسل سوختگی و چگونگی تغییر رنگ ال سی دی را مورد واکاووی قرار دهیم.

پیکسل سوختگی چیست و چه علائمی دارد؟

پیکسل سوختگی و علائم آن چیست؟

تغییر رنگی که در صفحه نمایش مشاهده می کنید ، پیکسل سوختگی است. که در اثر به هم ریختگی تعادل در پیکسل های ال سی دی شکل می گیرد. پیکسل سوختگی ال سی دی به دلایل بسیاری مانند تنظیمات روشنایی صفحه، کنتراست، ابعاد صفحه و چگونگی استفاده کردن از آن وابسته است.

به شکل طبیعی این اتقاق ممکن است مدت زمان خیلی زیادی طول بکشد و این اتفاقی نیست که به سادگی روی دهد.

پیشگیری از سوختن پیکسل های نمایشگر موبایل

بهترین روشی که با آن می توانید از سوختگی پیکسل گوشی پیشگیری کنید، در نظر گرفتن کارهایی است که با جلوگیری از انجام آن ها در هنگام استفاده از موبایل ، می توانید از ال سی دی گوشی خود و یا حتی تلوزیون منزل با انجام آن ها از پیکسل سوختگی این لوازم جلوگیری کنید.

پایین بودن روشنایی صفحه

با بررسی تنظیمات نمایشگر گوشی خود و بررسی بیش از حد نبودن روشنایی گوشی خود ، در گوشی های همراه و یا تلوزیون ، تنظیمات کارخانه آن ها نباید در میزان روشنای زیادی قرار داشته باشد که این امر باعث بالابردن احتمال پیکسل سوختگی گوشی شما می شود. و یا در صورتی که ال سی دی شما با پیکسل سوختگی خفیفی روبرو باشد ، روشنایی بیش از حد پیکس سوختگی را بسیار تشدید کرده و برای جلوگیری بهتر است که روشنایی صفحه را به نصف برسانید ، که خطر سوختگی را کم کنید.

مدت زمان حالت استند بای را کم کرده و از پس زمینه مشکی برای حالت استند بای صفحه استفاده کنید

بیشتر تلفن های هوشمند ، از تنظیم مدت زمان خاموشی را دارا می باشند. این امکان برای کم کردن مقدار استفاده از باتری است! اما به شکلی غیر مستقیم در جلوگیریاز سوختگی پیکسل صفحه موثر است.

اطمینان پیداکنید که این تنظیم فعال باشد و حداکثر مدت زمان خاموشی یا استراحت صفحه را به حد اقل یعنی 30 ثانیه یا کمتر کاهش دهید.

این وضعیت زمانی موثر است که صفحه را قفل نکرده و گوشی را به حال خود رها می کنید. وصفحه گوشی برای مدت زیادی روشن است ، که باعث بیشتر شدن احتمال پیکسل سوختگی است.

بهترین گزینه برای انتخاب تصویر پس زمینه گوشی در حالت خواب گوشی یا قفل شده گوشی انتخاب تصویری با پس زمینه مشکی برای گوشی است.

ثابت ماندن تصویری روی صفحه نمایش برای مدت طولانی

از پایدار ماندن تصویر برروی صفحه نمایش جلوگیری جلوگیری کنید یا سعی کنید بعد از مدتی آن را تغییر دهید، مخصوصاً اگر از یک تصویر ثابت مثل آرم یا خبری روی صفحه وجود دارد، شاید بپرسید که دلیل آن چیست؟

زیرا هنگامی که باگوشی خود مشغول تماشای فیلم هستید، اگر در قسمتی از صفحه نمایش، لوگویی که به شکلی ثابت در قسمتی از فیلم باشد، باعث فشار بر پیکسل های آن قسمت از تاچ و ال سی دی می شود و احتمال سوختگی پیکسل ها را چند برابر می کند.

نحوه رفع و تعمیر پیکسل سوختگی صفحه نمایش

نحوه رفع پیکسل سوختگی صفحه نمایش گوشی

هنگام برخورد با مشکل پیکسل سوختگی در صفحه نمایش موبایل خود ، به طور پیشفرض با دو گزینه روبرو هستید:

  • در قدم اول باید انتظار بمانید و ببینید که آیا این مشکل از بین میرود یا خیر( چون ممکن است در مواردی خاص با نیم سوز شدن پیکسل گوشی، توسط شک کوچکی به حالت اول خود برگردد)
  • از برنامه های تازه ساز پیکسل یا برنامه رفع سوختگی استفاده کنید( می توانید برنامه ای کاربردی برای تازه سازی پیکس گوشی خود استفاده کنید)

اقدام اولیه

با توجه اشاره ای که به این موضوع داشتیم که با مشاهده تغییر رنگ درال سی دی گوشی آرامش خود را حفظ کرده ، چون احتمال برطرف شدن مشکل پس از چند ساعت وجود دارد. اما در چنین شرایطی اطمینان حاصل کنید که تصویر صفحه را عوض کنید و مدتی آن را خاموش یا به حال خود رها سازید.

استفاده از برنامه های رفع پیکسل سوختگی

بسیاری از تلفن های همراه و یا حتی تلوزیون های ویژه جدید از امکان نوسازی صفحه نمایش یا پیکسل های ال سی دی برخوردار هستند ، که در صورتی که پیکس سوختگی های مشکوک را مشاهده کردید، بهتر است در ابتدا از این برنامه ها استفاد کنید. تازه سازی و احیای نمایشگر صفحه امکان دارد یک ساعت به طول بیانجامد! اما پس از این طی شدن این مدت زمان به حالت اول خود باز می گردد.

در ذیل به معرفی دو اپلیکیشن کاربردی و موثر در این زمینه می پردازیم:

1-برنامه dead pixels test and fix که برای مشاهده و دانلود نرم افزار از گوگل پلی می توانید از اینجا اقدام کنید.

اپلیکیشن رفع سوختگی پیکسل صفحه نمایش

2- اپلیکیشن رفع پیکسل سوختگی صفحه نمایش موبایل، که برای مشاهده و دانلود نرم افزار از گوگل پلی می توانید از این لینک  اقدام کنید.

برنامه dead pixels test and fix

3- از طریق لینک زیر و وبسایت jscreenfix می توانید به صورتی دستی پیکسل های سوخته صفحه را شناسایی و در جهت رفع آن ها اقدام کنید.

4-برنامه IsMyLcdOk از برنامه های کاربردی و مهم برای بررسی سلامت پیکسل های نمایشگر صفحه:

شما با استفاده از این نرم افزار که به صورت قابل اجرا در ویندوز اجرا می شود. می توانید از سلامت صفحه نمایش ودر گوشی های اپل و سامسونگ خود اطمینان حاص کنید.

همیشه پیکسل سوختگی با اپلیکیشن و صبر درست می شود؟

متاسفانه اینگونه نیست! در بیش از 80 درصد مواقع عامل پیکسل سوختگی در صفحه به شکل نقاط روشن یا تاریک، خطوط رنگی ونشانه های دیگر روی صفحه نمایش به دلیل استفاده غلط و یا ضربه ای که به گوشی وارد می شود و باعث آسیب دیدن گوشی می شود در تلفن همراه شما نمایان می شود. و شما با ترفند خاصی نمی توانید آن را از بین ببرید.

در چنین مواردی می توانید شرایط پیش آمده را قبول کرده و از آن استفاده کنید . یا اینکه برای تعویض تاچ و ال سی دی گوشی خود  میتوانید از طریق بررسی محصولات تاچ و ال سی دی روکاری در فروشگاه باتری اورجینال تاچ و ال سی دی مورد نظر خود را سفارش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا