تفاوت ال سی دی اورجینال با ال سی دی کپی

تفاوت ال سی دی اورجینال با کپی

تفاوت ال سی دی اورجینال با کپی

ممکن است در هنگام خرید ال سی دی از فروشنده ها به شما ال سی دی اصلی را به جای ال سی دی کپی بدهند در این مقاله قصد داریم تا تفاوت های این دو را بررسی کرده و شما را با ال سی های اورجینال و کپی آشنا کنیم.

نسخه های اصلی اورجیال ال سی دی را تنها شرکت های سازنده موبایل عرضه می کنند. در صورتی که ال سی دی های کپی تنها جایگزین هستند و به واسطه شرکت های جایگزین تولید می شوند. گاهی اوقات به علت کم بودن قیمت ال سی دی های کپی خریداران تمایل به خرید آنها پیدا می کنند.

تفاوت ال سی دی اورجینال با کپی

ال سی دی اورجینال یا OEM چیست؟

اصطلاحا صفحه نمایش اصلی موبایل را در بازار با عنوان OEM می شناسند. و صفحه نمایش هایی هستند که مورد تایید شرکت های سازنده گوشی هستند. در اصل این دسته از صفحه نمایش ها مورد تایید شرکت های سازنده هستند و کاربران با تضمین کارخانه از آن ها استفاده می کنند.

با این وجود اگر مشاهده کردید که در کنار بسته هر ال سی دی OEM نوشته شده بود، نشان از اصلی بودن آن ال سی دی است. این ال سی دی ها با عنوان درجه یک نیز شناخته می شوند.

صفحه نمایش های‌کپی (High Copy) چیست؟

از دیگر صفحه نمایش های موجود در بازر که برخوردار از کیفیتی نسبی هستند ، می توان صفحه نمایش های کپی دانست. این ال سی دی ها اصطلاحاتی از جمله های کپی گریدA و گرید  A+ و … نام برده می شوند.

این ال سی دی ها غالباً اصل نیستند و یا تولید کشور چین هستند و در اصل از برند اصلی کپی شده اند و خیلی قابل اطمینان نیستند. این صفحه نمایش ها توسط شرکت اصلی سازنده گوشی تولید نمی شوند . و از جانب آن ها نیز تایید نمی شوند . برتری صفحه نمایش های کپی بر صفحه نمایش های اصلی و اورجینال قیمت پایین آن ها می باشد.

تفاوت ال سی دی اورجینال با کپی

تفاوت ال سی دی اورجینال و های ‌کپی چیست؟

اصلی ترین تفاوت هایی که ال سی دی های کپی به نسبت ال سی دی های اورجینال دارند ، به عوامل مختلفی مثل میزان روشنایی صفحه نمایش ، کیفیت نمایش محتوا صفحه گوشی، قدرت و دوام ، عملکرد (لمسی) ووارد کردن آسیب به دیگر قسمت های سخت افزاری مرتبط است که هر یک از این عوامل را در ادامه بررسی می کنیم:

روشنایی صفحه نمایش

به جرعت می توان گفت که ال سی دی های اورجینال کیفیت بالایی دارند و تفکیک رنگ آن ها بسیار بهتر از LCD های کپی می باشد. و همینطور روشنایی صفحه در LCD های اورجینال بسیار بیشتر است و وضوح و کیفیت آن ها در شرایط آفتابی و روشن نیز بسیار بهتر است . و ال سی دی های کپی از این جهت با کیفیت پایین تری ارائه می شوند.

کیفیت نمایش محتوای صفحه گوشی

در صفحه نمایش های اورجینال محتوا با کیفیت بالایی نشان داده می شود. با وجود این که کیفیت صفحه نمایش های کپی پایین تر می باشد. گاهی اوقات صفحه نمایش ها کپی در تفکیک صحیح رنگ ها ضعیف عمل می کنند. و بر اساس این که شما در چندین ساعت از شبانه روز از موبایل خود استفاده می کنید، چشمان شما آسیب می بیند.

دوام و استحکام

ال سی دی های کپی ظریف تر هستند و راحت تر می شکنند و به نسبت استفاده دائم و روزمره از آن ها از مقاومت کمتری برخوردارند.

عملکرد دیجیتایزر (لمسی)

از قابل لمس ترین تفاوت هایی که می توان بین انواع اصلی و کپی در نظر داشت چگونگی طراحی سنسور لمسی می باشد که دیجیتایزر هم نام دارد. سازندگان اصلی ال سی دی های صفحه های اصلی دیجیتایزرها را به شکل بخشی از LCD تولید می کنند . در صفحه نمایش های کپی روی شیشه تولید می شوند.

با این وجود بعضی از شرکت ها LCD خام را به تولید می رسانند ، این lcd ها توسط شرکت های دیگر خریداری شده و هر یک از آن ها به سهم خود قطعات دیگری را به آن می افزونند تا در نهایت یک صفحه کامل تشکیل شود . به این جهت ، ممکن است که یک به نظر صفحه LCD خوبی داشته باشید، اما لمس آن کیفیت خوبی نداشته باشد.

اکثر ال سی دی های کپی عملکرد لمسی خوبی را ندارند و به طور معمول و به شکل عادی کار می کنند و این عامل باعث نارضایتی بسیاری از افراد می شود.

تفاوت ال سی دی اورجینال با کپی
صدمه زدن به دیگر قسمت های سخت افزاری

ال سی دی های کپی علاوه بر نداشتن کیفیت مطلوب ، پس از مدتی به دلیل اینکه ال سی دی گوشی از اصل به تقلبی تغییر کرده اند مشکلاتی را در باتری و عملکرد گوشی به وجود می آورند. و گاهی بعضی از آن ها باعث آسیب رسیدن به مدار نور پس زمینه می شوند.

چگونه ال سی دی اورجینال و های‌کپی را از هم تشخیص دهیم؟

تفاوت اساسی صفحه نمایش اورجینال و کپی را می توان با بررسی عوامل مهمی مثل کیفیت روشنایی و عملکرد ال سی دی ، وجود لوگو هک شده در صفحه نمایش اورجینال  بررسی کیفیت صاف بودن قاب ال سی دی ، بررسی براق بودن صفحه ال سی دی و همینطور جستجو تشخیص شماره سریال و آرم تشخیص داد که هر یک را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وجود لوگوی هک شده در ال سی دی اورجینال

تفاوت ال سی دی اورجینال با کپی

از موارد مهمی که با آن می توان اورجینال بودن ال سی دی را تشخیص دهید، لوگویی است که روی آن هک شده . مثلا در کنار صفحه نمایش اورجینال اپل ، لوگوی هک شده آن را نیز می بینیم که در ال سی دی هیا کپی این مودر را نمی توانید مشاهده کنید.

بررسی کیفیت صافی قاب ال سی دی

با کشیدن انگشت خود به دور قاب ال سی دی گوشی متوجه می شوید که تا چه حد صاف است، ولی اگر این کار را با ال سی دی کپی امتحان کنید ، این صافی را احساس نمی کنید.

بررسی براق بودن صفحه ال سی دی

صفحه های ال سی دی اورجینال به نسبت LCD های کپی مات تر بوده با وجود این که LCD های کپی خیلی براق تر هستند.

جستجو و تشخیص شماره سریال و آرم

درست است که سریال و آرم را در ال سی دی های اورجینال و کپی می بینیم ، اما بین این دو یک تفاوت اصلی نهفته است: در LCD های اورجینال شماره سریال و لوگو را در اندازه های کوچکتر و با رنگ تیره و به نسبت کدر تر مشاهده می کنید و همچنین برجستگی دارند ، و واضح دیده نمی شوند.

و این با وجود این است که در LCD های کپی، شماره سریال و آرم به موازات یکدیگر هستند و همینطور اندازه بزرگتر و وضوح بیشتری قابل شناسایی و تشخیص هستند . و کافیست یک بار با پد الکی روی آن بکشید و ببینین که در اثر آن آرم و سریال پاک می شود.

واردات ال سی دی از چین و دبی

تفاوت ال سی دی اورجینال باکپی

باید بدانید که تقریبا نیم بیشتری از ال سی دی های وارد شده از پین کپی بوده و قیمتی به مراتب پایین تر دارند و اما ال سی دی های وارد شده از دبی مربوطه به شرکت مذکوربوده و اوجینال و اصلی هستند و از کیفیت و کارایی و بالطبع قیمت بالاتری نیز برخوردارند.

لازم است دوباره متکر شویم که ال سی دی های اورجینال تنها توسط شرکت های سازنده تولید می شوند ، و این در حالی است که ال سی دی های کپی تنها می توانند جایگزین هایی موقت باشند و به واسطه شرکت های دیگر تولید می شوند .

اما غالباً مشاهده می شود که مشتریان به علت قیمت پایین تر و صرفه بهتر از لحاظ قیمت ، ال سی دی های کپی را ترجیح می دهند.

در صورتی که کایل به خرید ال سی دی سامسونگ هستید ، می توانید لیست کامل خرید باتری اورجینال سامسونگ را مشاهده کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «تفاوت ال سی دی اورجینال با ال سی دی کپی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا