دیرشارژ شدن باتری گوشی چه عواملی می تواند داشته باشد؟

دیرشارژ شدن باتری گوشی چه عواملی دارد

دیرشارژ شدن باتری گوشی چه عواملی دارد

در صورتی که از روند کند شارژ گوشی کلافه شدید و میخواهید به راح حلی اساسی در این خصوص برسید تا انتهای این مقاله با فروشگاه باتری اورجینال همراه باشید.

ممکن است زمانی که گوشی خود را با حداکثر زمان دوساعت  متصل بودن به شارژ به 100% می رسید ، از یاد برده باشید ، اما دیرشارژ شدن گوشی را می توانید با استفاده از روش هایی رفع کنید! وبتوانید روند شارژ شدن گوشی خود را سریعتر کنید.

کلیه عواملی را که باعث مختل شدن شارژ گوشی و دیرتر شارژ شدن آن می شود را در این مقاله بررسی کرده ایم .

دلایل کندی شارژ گوشی | کابل شارژ ناسالم

دیرشارژ شدن باتری گوشی چه عواملی دارد
دیرشارژ شدن باتری گوشی چه عواملی دارد

 

در صورتی که می بینید سرعت شارژ گوشی شما خیلی کم شده است، در قدم اول باید کابل USB را بررسی کنید ، که این عامل می تواند باعث کندی شارژ شما شود و همینطور استفاده مداوم از کابل USB دلیلی بر با اهمیت بودن این موضوع می باشد ، زیرا با استفاده بیش از حد از کابل USB می تواند باعث آسیب رسانی به کابل شارژ شود.

مشکلی که بریا کابل های USB پیش می آید باعث می شود که آن ها در طول استفاده خم شده، گره خورده ، در شرایطی سرد و گرم استفاده شوند ، و یا حتی در گوشه ای رها شده و در کل به دلیل دردست بودن باعث خرابی آن شود.

نکته دیگر اینکه باید دقت داشته باشید که کابل های USB از مقاومت به مراتب پایین تری به نسبت سوکت درگاه شما دارند.

هنگام متصل کردن کابل با فشار زیاد به گوشی خود ، باعث آسیب رسانی به درگاه شارژ گوشی خود می شوید. به این علت تولید کنندگان همواره سعی دارند کابل شارژ را از سوکت شارژی با قدرت ضعیف تر تولید کنند ، که کاربران آن هزینه های کمتری را برای افزایش سرعت شارژ خود بپردازند.

ممکن است برای شما نیز شرایطی پیش آمده باشد که در زمان وصل کردن کابل شارژ به گوشی خود ، به نظر که در جای خود وصل نشده است! وباعث کلافه شدن شما می شود! به اتصال دهنده خود دقت کنید که دوفلز کوچک دندانه مانند آن دچار مشکل و خرابی نشده باشد که این عاملی برای آسیب رسیدن به گوشی شما هم می شود!

ممکن است برای شما نیز شرایطی پیش آمده باشد که در زمان وصل کردن کابل شارژ به گوشی خود ، به نظر که در جای خود وصل نشده است! وباعث کلافه شدن شما می شود! به اتصال دهنده خود دقت کنید که دوفلز کوچک دندانه مانند آن دچار مشکل و خرابی نشده باشد که این عاملی برای آسیب رسیدن به گوشی شما هم می شود!

دیرشارژ شدن باتری گوشی چه عواملی دارد

دلایل کندی شارژ گوشی | منبع تغذیه ضعیف

دیرشارژ شدن باتری گوشی چه عواملی دارد
دیرشارژ شدن باتری گوشی چه عواملی دارد

 

باید بدانید که در صورت استفاده از رایانه برای شارژ تلفن همراه ، سرعت شارژ گوشی دچار افت شده، و تفاوتی در استفاده از پورت USB 3  و یا USB 2 ندارد ، البته در نظر بگیرید که این افت شارژ گوشی با دستگاه های لپتاپ ، در حالی که کابل شارژ به طور کامل سالم باشد ، نمی تواند زیاد باشد.

در هر صورت این کاملاً مشخص است که استفاده کنندگان تلفن های همراه هوشمند از چنین روش هایی استفاده کرده و غالباً فکر می کنند که با مشاهده علامت “شارژ شدن گوشی” کفایت می کند . در این صورت بهترین و سریعتری راه برای حل مشکل سرعت شارژ گوشی ، استفاده از شارژر دیواری مخصوص و اتصال فیزیکی دستگاه به آن است. در صورتی که این مشکل حل نشود این احتمال را می توان در نظر داشت که شاید سیم کشی به کار رفته در خانه و یا آن محل مشکل داشته و باید گوشی را در مکان دیگری امتحان کنید.

دلایل کندی شارژ گوشی | خرابی آداپتور شارژ

دیرشارژ شدن باتری گوشی چه عواملی دارد
دیرشارژ شدن باتری گوشی چه عواملی دارد

 

آداپتور را در اصل همان محفظه ای می دانی که به دیوار متصل شده است . و با گذر زمان امکان اصطهلاک آن وجود دارد و همانطور که می بینیم  در محل زندگی شخص نیز در زیر دست و پا قرار میگیرد و به مرور زمان آسیب می بیند .

و به این علت پیشنهاد ما این است که شارژری جدید را مورد تست قرار دهید و آن را آزمایش کنید

دلایل کندی شارژ گوشی | اتمام عمر مفید گوشی

شاید بخواهید که گوشی خود را تعویض کنید و بخواهید از مدل جدیدتری بهره بگیرید. در تلفن های هوشمند جدید پردازنده هایی وجود دارند که از شارژ سریع تر بهره می گیرند و اصطلاحاً Fast Charge هستند و یا در گوشی های دیگری می بینیم که از قابلیت توربو شارژ نیز برخوردار هستند.

درصورتی که می بینید تلفن همراه شما در قیاس با افرادی که دستگاه جدیدتری دارند دیرتر شارژ می شود، امکان دارد این مشکل بخاطر قدیمی بودن گوشی شما باشد و باید گوشی دیگری تهیه کنید ، ولی اگر تلفن همراه شما مدل جدید و به روزی دارید ، ممکن است این مشکل به دلیل اشکالات سخت افزاری تلفن همراه شما باشد.

دیرشارژ شدن باتری گوشی چه عواملی دارد

دلایل کندی شارژ گوشی | خرابی باتری موبایل

خرابی باتری گوشی

موارد زیادی از عواملی که باعث خرابی باتری وجود دارد را می دانیم ، تولید کنندگان تلفن های همراه باتری گوشی ها را در اولویت قطعات مورد نیاز گوشی قرار می دهند. می توانید درمقاله مربوط به نشانه های خرابی باتری از سلامت باتری خود اطمینان حاصل کنید.

از طریق این روش هایی که در این مقاله توضیح دادیم ، می توانید سالم بودن باتری گوشی خود را بررسی کنید. با کمال تاسف در تلفن های همراه جدید امکان تعویض باتری گوشی وجود ندارد . ولی در صورتی که استفاده از این راهکار ها برای تست باتری شما جوابگو نبود می توانید با خرید باتری اورجینال از فروشگاه باتری اورجینال برای خرید باتری جدید اقدام کنید.

دلایل کندی شارژ گوشی | باز بودن برنامه ها در پس زمینه

این درست است که صفحه نمایش گوشی شما می تواند دلیل اصل یمصرف باتری زیاد باشد، اما ممکن است بعضی از برنامه ها در پس زمینه گوشی شما اجرا می شوند باعث مصرف بیش از حد باتری می شوند و روند شارژ گوشی شما را کند تر می کند. در صورتی که می بینید طول عمر باتری شما هم کاهش یافته و زودتر باتری خالی می کند! یکی از عوامل آن می تواند نبستن برنامه های پس زمینه گوشی شما باشد.

دلایل کندی شارژ گوشی | باز بودن برنامه ها در پس زمینه

این دقیقاً همان موردی است که ما می خواهیم اینگونه نباشد. در صورتی که همه روش ها را بررسی کرده اید و تلفن همراه شما در شارژ شدن اخلال دارد، امکان دارد یک پین در داخل پورت USB گوشی شما شکسته یا خم شده باشد. در این مرحله شما باید در نظر داشته باشد که تلفن خود را برای تعمیر به نزدیک ترین متخصص نشان دهید.

دلایل کندی شارژ گوشی | خوردگی و سائیدگی پورت USB

خرابی پورت usb

امکان پوسیدگی پورت USB به دلیل تعرق دست شما و یا رطوبت هوا نیز وجود دارد . و خوردگی در USB مشکل کوچکی است که اگر جدی گرفته نشود می تواند مشکلات بیشتری را با خود داشته باشد.

برای حل این مشکل می توان خوردگی را با استفاده از یک پنبه آغشته به سرکه و تمیز کردن قسمت مربوطه با آن . تمامی خوردگی هایی که می بینید را پاک کنید و دقت کنید که قسمت های سالم را رها کنید. و نگذارید سرکه به قسمت های سالم برخوردی داشته باشد.

دقت کنید که در هنگامی که خوردگی را با سرکه تمیز کرده ، سپس 5 الی 8 دقیقه آن را رها کنید ، و آن را توسط تکه ای پارچه کوچک آن را پاک کنید. و به این کار تا پاک شدن کامل خوردگی ادامه دهید، پس از انجام این کار ، نوک پنبه را آغشته به الکل کرده و قسمت های پوسیده را بمالید و گوشی را به مدت نیم ساعت در هوای آزاد بگذارید تا خشک شود.

2 دیدگاه دربارهٔ «دیرشارژ شدن باتری گوشی چه عواملی می تواند داشته باشد؟»

  1. واقعا خسته شدم از باتری های فیک الان این بار سومه که برای گوشی خودم باتری خریدم و تقلبی بود واقعاً کلافه شدم لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم؟

    1. سلام خانم عباسی خوشبختانه جای مناسبی اومدید چون فروشگاه باتری اورجینال برای برطرف کردن پخش باتری های فیک به وجود اومده شما می تونید از اینجا باتری های اورجینال مدنظر خودتون رو تهیه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا