تمیزکردن صفحه نمایش گوشی به شکلی صحیح

تمیزکردن صفحه نمایش گوشی

تمیزکردن صفحه نمایش گوشی

تمیز کردن صفحه نمایش گوشی کار دشواری نیست ، خوشبختانه نیاز به روشی خاص برای تمیز کردن صفحه  وتاچ تبلت و یا تلفن خود نیازی ندارید ، و می توانید با استفاده از وسایلی که برای شما همیشه در دسترس است استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید هرروزه با دستان خود گرد و خاک و یا چربی هایی که روی صفحه نمایش گوشی تان وجود دارد را پاک کنید.

به کار بردن هر روشی برای پاک کردن صفحه نمایش گوشی شما مناسب نیست و انجام آن می تواند موجب خوردگی و از بین بردن پوشش محافظ روی صفحه نمایش شود، علاه برآن استفاده از دستمال مرطوب یا یک پارچه تمیز می تواند باعث خراش روی صفحه نمایش شود، با توجه به اینکه دستمال مرطوب تا قبل از خیس شدن نرم باشد، اما این کار ایده جالبی برای استفاده نیست ، در ادامه با ما همراه باشید که روش های اساسی تمیزکردن صفحه نمایش را در باتری اورجینال مورد بررسی قرار دهیم.

روش اصولی تمیز کردن صفحه موبایل 4 مرحله

  • در نظر داشته باشید که باید گوشی شما خاموش بوده و هیچگاه هنگام متصل بودن به پریز برق اقدام به تمیز کردن آن نمایید، با این کار علاوه بر حفظ ایمنی باعث بررسی بهتر کثیفی برروی صفحه نمایش شما می شود.
  • پاک کردن صفحه نمایش شما تنها باید به دوصورت افقی یا عمودی باشد و از پاک کردن به شکل چرخشی روی صفحه نمایش جلوگیری کنید زیرا بااین کار باعث آسیب رساندن به صفحه نمایش خود می شوید. پس بهتر آن است که به عنوان مثال صفحه را از گوشه سمت راست شروع به پاک کردن به سمت چپ کنید ، و بهترین روش همین پاک سازی صفحه به شکل عرضی است.
  • می توانید فقط با ذره ای آب بدون صابون و یا استفاده از هر محلول پاک کننده ای ، قسمتی راز دستمال را خیس نموده و با استفاده از آن نمایشگر صفحه را پاک نمایید.
  • با وجود اینکه نمی شود از مواد شوینده معمولی روی صفحه نمایش استفاده کنیم ، اما تمیز کردن بدنه گوشی با این مواد موردی ندارد ، از آنجا که بدنه گوشی با فضای بیرون در ارتباط بوده و با سطوح مختلفی در تماس می باشد ، بهترین روش ضدعفونی کردن آن با مواد شوینده است که همه باکتری های آن ها را از بین می برد.

7 مورد ازکارهایی که نباید انجام دهیم|تمیز کردن ال سی دی گوشی

  • با استفاده از دستمال میکروفیبری خود می توانید آن را به شکلی آرام برروی تاچ و صفحه نمایش و به شکلی مدور و با حرکت بالا به پایین پاک کنید! دقت کنید که روی صفحه فشار وارد نکنید ، چون این کار باعث آسیب رسیدن به گوشی شما می شود. ببا این پارچه آغشته به میکروفیبر تا آن جایی ادامه دهید که از لکه های روغنی به طور کامل پاک شود.
  • سعی کنید هیچوقت از مواد شیمیایی مثل آمونیاک و یا مود پاک کننده ای که الکل دارند را مورد استفاده قرار ندهید، و یا در صورت نیاز به هر مایعی که با آن قصد پاک کردن صفحه نمایش را دارید استفاده کنید و با آن صفحه نمایش را تمیز کنید.
  • به علاوه این شما می توانید از محلول های خاص مثل iKlenz برای پاک کردن گوشی خود بهره بگیرید زیرا این محلول ها توسط کمپانی های بزرگی مثل اپل ساخته شده است، سعی کنید از به وجود آمدن رطوبت در این درگاه ها جلوگیری کنید و اجازه ندهید این محلول به مدت طولانی روی صفحه نمایش قرار داشته باشد.
  • از پاک کننده الکلی در دستگاه خود استفاده نکنید ، به دلیل اینکه ممکن است با این کار به پوشش محافظ گوشی خود آسیب بزنید ، صفحه لمسی را با استفاده از دستمال صورت اک نکنید ، این دستمال ها باعث به وجود آمدن خراش روی سطح صفحه نمایش می شود ، بهترین گزینه انتخاب پارچه میکروفایبر است که بهترین گزینه برای پاک کردن صفحه لمسی است.
  • استفاده از آب زیاد برای پاک کردن صفحه نمایش مضر است، در صورتی که نیاز به استفاده از آب داشته باشید ، بهتر است آب را به پارچه بزنید، هیچگاه مستقیماً آب را روی صفحه نمایش نریزید.
  • نکته قابل توجه و مهم دیگر ، این است که گوشی را قبل از پاک کردن با آب خاموش کنید، و دوباره تاکید می کنیم که روی صفه نمایش فشار زیادی نیاورید، این کار کیفیت صفحه نمایش را کم کرده و گوشی شما را با مشکل مواجه می کند.

نحوه ضدعفونی کردن گوشی موبایل در دوران کرونا

در شرایط کرونایی کشور ، ضدعفونی کردن و تمیز کردن صفحه نمایش از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در ادامه این مطلب روش هایی را ارائه می دهیم که که برای ضدعفونی کردن گوشی خود می توانید از آن ها بهره بگیری:

  • استفاده از پارچه و دستمال های میکروفایبر: به راحتی می توانید این پارچه ها را از هر داروخانه و یا عینک فروشی ها تهیه کنید،طراحی این پارچه ها به شیوه ای است که ذرات ریز را به خود جذب می کند، و مشخصاً ویروس کرونا نیز جذب این پارچه ها می شود.
  • تهیه و استفاده از دستمال های ضدعفونی: این دستمال ها با بهره بردن از محلول ایزوپروپیل 70% از بهترین روش هایی است که می توانید با آن صفحه نمایش را تمیز نمایید. البته بهتر است که به شکل غیر مستقیم باشد و مستقیماً از آن استفاده نکنید.
  • همچنین می توانید از گوش پاک کن های آعشته به مواد ضدعفونی بهره بگیرید.

فروشگاه باتری اورجینال  با داشتن سابقه درخشان در زمینه ارائه انواع باتری های موبایل و یا دیگر قطعات گوشی در سراسر ایران به فعالیت خود در این زمینه ادامه می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا