تشخیص باتری تقلبی از اصلی سامسونگ

تشخیص باتری تقلبی از اصلی سامسونگ

تشخیص باتری تقلبی از اصلی سامسونگ

باتری را می توان از اجزا حیاتی و مهم گوشی خود دانست، زیرا عملا قلب یک گوشی باتری آن است و با تمام شدن آن تا مدتی نمی توان از آن استفاده کرد.

پس با توجه به اینکه ممکن است پس از مدتی عمر مفید باتری شما به اتمام برسد باید آن را تعویض کنید.نکته مهم این است که باید حتماً برای گوشی خود یک باتری اصلی تهیه کنیم.

حال با توجه به اینکه در بازار اجناس فیک و تقلبی اشبا شده است . توانایی تشخیص باتری تقلبی از اصلی یک هنر به حساب می آید.

حقیقت آن است که اکثر متقاضیان برای خرید باتری ، با فروشندگانی که در باطن درستکار نیستند روبرو می شوند. و غالباً از آن ها فریب می خورند ، پس در صورتی که می خواهید از نیرنگ این فروشندگان خود را نجات دهید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

در ادامه با ما همراه باشید که به چند روش ساده و کاربردی برای تشخیص باتری تقلبی از اصلی اشاره کنیم. و شما را در خرید باتری گوشی مناسب راهنمایی کنیم.

روش برای تشخیص باتری اصلی از باتری تقلبی و فیک موبایل

قابلیت درک تفاوت باتری اصلی از باتری تقلبی آنجایی خود را نشان می دهد که متوجه می شوید که با خرید باتری تقلبی پول خود را به جوی آب انداخته اید! حال چرا؟؟ زیرا مدتی تنها مدت کوتاهی برای شما کار می کند و باید مجدداً باتری جدیدی تهیه کند و مشکلاتی مانند اتمام باتری ، و خاموش شدن ناگهانی در گوشی شما خود را نشان می دهد.

البته می توان دلیل دیگری که تشخییص یک باتری اصلی گوشی موبایل دارد را که باعث حفظ و افزایش سلامت و امنیت گوشی شما می شود باشد. زیرا دیده می شود که در باتری های تقلبی احتمال آتش سوزی نیز زیاد می شود. پس نسبت به تشخیص باتری اصلی از تقلبی حساسیت به خرج دهید و نکته بین باشید.

7 مورد دیگری که در ادامه مقاله با هم بررسی می کنیم، به آشنایی بیشتر و مفید شما در تشخیص این باتری ها و توانایی تفکیک آن از یکدیگر کمک می کند.

تشخیص باتری تقلبی از اصلی سامسونگ

1-جعبه باتری

جعبه باتری

جعبه باتری را می توان جزو اولین اقلامی به حساب آورد که می بایست در تشخیص باتری اصلی موبایل مدنظر داشته باشید . جعبه باتری های اصلی غالباً کیفیت بهتری رو نسبت به باتری های فیک دارند! به این علت که باید بهتر بتونند از باتری ها محافظت کرده و به نوعی باش که شرکت های کپی بردار نتونند مثل اون رو تولید کنند. دقت کنید که جعبه های بی کیفیت که به نظر میاد باتری داخل اون ها از نسبت به ضربه مقاوم نیست، می تونه جزو باتری های تقلبی به حساب بیاد.

2-تاریخ ساخت محصول روی باتری های اصلی و تقلبی

تاریخ ساخت باتری برای تشخیص اصلی یا تقلبی بودن آن

سعی کنید که تاریخ های ساخت رو که روی باتری موبایل و جعبه اونا وجود داره رو با همدیگه مقایسه کنید، این تاریخ ها در باتری های اصلی بسیار مشابه و با هم یکسان هستند. پس در نتیجه یکی بودن تاریخی که روی جعبه و بدنه باتری وجود داره ، تاریخ تولید محصول رو به ما نشون میده، این روش یکی از مهم ترین راه های تشخیص باتری تقلبی از اصلی هستش.

3-شکل ظاهری و جنس بدنه باتری اصلی و تقلبی گوشی

شکل ظاهری و جنس بدنه باتری گوشی

سعی کنید شکل ظاهری باتری رو به طور کامل زیرو رو کنید، در تصویر زیر باتری اصلی از فیک را مورد مقابسه قرار دادیم. باتری سمت راستی (oem ( و باتری سمت چپ تقلبی است. در این روش از روش های تشخیص باتری تقلبی از اصلی باید از قبل این باتری ها رو دیده باشید که بتونید فرق بین اون ها رو تشخیص بدید.در هرصورت اگه قبلاً این باتری ها رو جایی ندیدید تصویر زیر رو بررسی کنید.

طبیعتاً مواد به کار رفته برای ساخت بدنه باتری تقلبی در اکثر اوقات مثل یک باتری اصلی نیست، و همینطور در باتری های تقلبی برچسب بدنه در حاشیه باتری دارای برآمدگی است. می توانید با توجه به شکل زیر این موارد رو باهم مقایسه کنید. تصویر سمت راستی باتری تقلبی و تصویر سمت چپ باتری اصلی گوشی موبایل رو مشاهده می کنید. در صورتی که قبلاً باتری های اصلی و فیک رو دیده باشید، متوجه این موضوع میشید که این موضوع برای تشخیص باتری اصلی خیلی راحت و قابل تشخیصه.

4-تفاوت کیفیت و اندازه نوشته های روی باتری اصلی و تقلبی

با داشتن کمی دقت به باتری موبایل و تبلت خود متوجه می شوید که نوشته های روی این باتری ها ضخیم و مشخص است و با دقت زیادی برای حک شدن نوشته ها روی باتری در نظر گرفته شده است. دو تصویر زیر رو بررسی کنید، سمت راستی فیک و سمت چپی تقلبی است.

تفاوت کیفیت و نوشته های روی باتری

5-زاویه های باتری اصلی و تقلبی

از مهم ترین موادری که می تواند در تشخیص باتری اصلی از تقلبی یا فیک گوشی موبایل است،در یک باتری اصلی در قسمت پایینی با دقت بیشتری ایجاد شده . نگران این موضوع نباشید ، با توجه و دقت در تصویر زیر، و درنگاه اول به باتری ، می توانید اطمینان از اصلی یا تقلبی بودن آن داشته باشید، سمت راستی باتری اصلی می باشد.

6- تفاوت محل اتصالات در باتری اصلی و تقلبی

tafavooot

شاید شما نیز تکه هایی زرد رنگ از جنس فلز را برروی باتری گوشی دیده اید، محل اتصال باتری با دستگاه گوشی موبایل شما می باشد، و می تواند به شما در تشخیص باتری اصلی از تقلبی کمک کرده باشد، اما به چه صورت؟

باید قسمت اتصالات گوشی را به دقت بررسی کنید، در یک باتری اصلی،هماهنگی، نظم و دقت ویژه ای در این بخش ها مشاهده می شود، که این موارد در یک باتری تقلبی وجود ندارد، تصویر زیر را که به شما محل اتصالات دوباتری اصلی و فیک را نمایش می دهد ، برای تشخیص بهتر باتری اصلی از تقلبی را به دقت واررسی کنید.

7- تفاوت قیمت باتری

در صورتی که شما با دقت به قیمت بازار و با بررسی کردن قیمت مناسب باتری قیمت تقریبی رو در محدوده شیشصد هزار تومن به شما داده باشند، و از جای دیگری قیمت رو در محدوده 300 هزار به شما داده باشند ، شما را در تقلبی بودن باتری دچار تردید نمی کند؟

در صورتی که میخواهید یک باتری گوشی اصلی را خریداری نمایید، بهتر است که به دنبال قیمت های پایین و یا تخفیف های ویژه نباشید، و جهت تشخیص باتری اصلی از تقلبی گوشی موبایل خود ، حتماً قیمت آن را در نظر داشته باشید.

چنانچه که پس از دقت و توجه به همه موارد بالا، همچنان در خرید باتری گوشی دچار شک هستید و یا از خریدن باتری تقلبی ترسی در دل دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که از فروشگاه های معتبر استفاده نمایید که بتوانید در صورتی که هر مشکلی برای شما به وجود آمد از ضمانت آن استفاده کنید و در صورتی که مراکز فروش از شما کلاهبرداری کردند از طریق مراحل قانونی آن را پیگیری کنید.

در این صورت ما به شما اطمینان لازم را می دهیم که فروشگاه سورن کلیه محصولات را به شکل آکبند و با کیفیت های اصل به مشتریان خود ارائه می دهد و شما می توانید ، در صورتی که میخواهید از سفارش محصول خود اطمینان خاطر پیدا کنید با مشاورین ما ارز طریق چت واتساپ در ارتباط باشید.

2 دیدگاه دربارهٔ «تشخیص باتری تقلبی از اصلی سامسونگ»

  1. سلام مرسی از زحماتتون خسته نباشید توضیحات جامع بود، من گوشی سامسونگم تازه باتریش خراب شده و میخواستم باتری اونو با یه باتری نو عوض کنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا