نقد و بررسی سامسونگ گلکسی آ ۲۲ (گلکسی A22 5G)

بررسی سامسونگ گلکسی A22

بررسی سامسونگ گلکسی A22

امروز می خواهیم در رابطه با گوشی گلکسی A22 صحبت کنیم که شامل گوشی های میان رده است و در اصطلاح به آن A22 نیز می گویند . قیمت تقریبی این گوشی از کف قیمتی 5 میلیون تومان شروع می شود.

طراحی

بررسی سامسونگ گلکسی A22

طراحی این گوشی سبک خیلی متفاوت و خارق العاده ای ندارد . سبک طراحی این گوشی سبکی آشنا برای استفاده کنندگان از گوشی هاس سامسونگ است. در این گوشی می توان پلاستیکی را در قاب پشتی و فریم آن مشاهده کنیم

که پلاستیک قاب پشتی آن مات است.

مات بودن این قاب ممکن است حسی که پلاستیکی بودن قاب دارد را از بین ببرد.

اولین موردی که بادردست گرفتن این گوشی می تواند نظر شما را جلب کند ، ضخیم و سنگین بودن این گوشی است. بله ممکن است این گوشی هم ضخیم و هم سنگین به نظر برسد ، اما با ما همراه باشید که دلایل آن ر ابررسی کنیم.

گوشی گلکسی A21 5G نسبتاً سنگین و بددست است ، و حتی طراحی فریم گرد این گوشی نیز خیلی موثر عمل نکرده است و جلوه خوبی ندارد.

صفحه نمایش

بررسی سامسونگ گلکسی A22

صفحه نمایش گوشی A22 حس دوگانه ای به کاربران می دهد. سامسونگ از پنل امولد برای استفاده در این گوشی استفاده نکرده ، ولی از دیگر سو رزولوشن صفحه فول اچ دی است و مهم تر آنکه این صفحه نمایش نرخ نوسازی 90 هرتزی دارد.

از جنبه روشنایی با صفحه نمایش نسبتاً خوبی همراه هستیم. نور خوبی داشته و این امر باعث شده در محیط های باز برای مشاهده محتوا صفحه دچار مشکل نشوید .

البته همانطور که اشاره کردیم از گوشی های میان رده است و نسبت به بسیاری از گوشی های با قیمت بالاتر روشنایی به نسبت پایینی دارد.

برای نمایش رنگ ها این گوشی عملکرد خوبی ندارد ، رنگ های نمایش داده شده در صفحه به شکلی رنگ پریده است. و صفحه خیلی شفاف نیست

در نمایش رنگ سفید این گوشی عملکرد مطلوبی دارد ورنگ سفید تمیزی را بدون زردی تحویل شما می دهد.

زاویه دید این صفحه نمایش نیز به خوبی عمل می کند و با نگاه  کردن به آن از بغل ها شاهد افت نوری زیادی نیستید.

اما نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی روی گلکسی A22 5G چگونه کار می‌کند؟

بررسی سامسونگ گلکسی A22

برای نمایش رنگ ها این گوشی عملکرد خوبی ندارد ، رنگ های نمایش داده شده در صفحه به شکلی رنگ پریده است. و صفحه خیلی شفاف نیست

در نمایش رنگ سفید این گوشی عملکرد مطلوبی دارد ورنگ سفید تمیزی را بدون زردی تحویل شما می دهد.

زاویه دید این صفحه نمایش نیز به خوبی عمل می کند و با نگاه  کردن به آن از بغل ها شاهد افت نوری زیادی نیستید.

همیشه یادآور شدیم که نرخ نوسازی 90 هرتزی آن مقدار تفاوتی که نرخ نوسازی 120 هرتزی به همراه دارد را ندارد و در این گوشی نیز این موضوع کاملاً صادق است.

شما مشاهده می کنید که صفحه روان است ، ولی نه در حدی که باعث به وجد آمدن شما شود. ولی برای یک گوشی همراه در این رنج قیمتی یک امتیاز ویژه محسوب می شود.

سخت افزار

چیپست به کار رفته در این گوشی از جنس مدیاتک می باشد که در اصل در بخش پایینی چیپ های مدیاتک جا می گیرد.

در زمان استفاده روزمره از گوشی این چیپ کار خود را به خوبی انجام می دهد و باعث به وجود آمدن مشکلی جدی برای کاربر نمی شود.

شما نباید خیلی برای بازی کردن به خصوص بازی های با حجم بالا از این گوشی استفاده کنید . زیرا این بازی ها اگر هم اجرا شوند به صورت لگ دار اجرا شده و بهره وری گوشی را پایین می آورد.

آیا گوشی داغ می کند؟

از مزیت های این گوشی داغ نشدن آن است و درواقع عمل خاصی در آن به وجود نمی آید که باعث داغ شدن آن بشود.

از منظر حافظه داخلی و مقدار حافظه رم نیز این گوشی در مدل های گوناگونی ارائه می شود که در کل برای راه اندازی گوشی به 49 گیگ حافظه داخلی نیاز دارید. این گوشی با حافظه های 64 و 128 گیگی ارائه می شود.

نسخه اندروید

بررسی سامسونگ گلکسی A22

در بخش نرم افزار این گوشی بسیار خوب عمل کرده و اندروید 11 به همراه آخرین رابط کاربری ارائه شده توسط سامسونگ است.پس می توان گفت که در این قسمت این گوشی مانند یک گوشی رده بالا عمل کرده است.

باتری

از دلایل مهمی که باعث شده گوشی هم ضخیم و هم وزن زیادی داشته باشد ، این بخش می باشد .

باتری این گوشی ظرفیت 5000 میلی آمپری دارد که در این گوشی که نمیخواهد کار پردازشی بالایی داشته باشد ظرفیتی عالی به حساب می آید.

این باتری می توان به خوبی عمل کرده  و تا مدت زمان بالایی دوام می آورد در صورتی که استفاده زیادی از این گوشی نداشته باشد ، این گوشی می تواند تا ظرف مدت 2 روز به خوبی شارژ را نگه دارد و در صورت استفاده بیش از حد از گوشی تا نهایت یک روز می تواند شارژ خود را حفظ کند.

شارژری که در این گوشی استفاده می شود 15 واتی است و آداپتور به کار رفته داخل جعبه 15 واتی است و به این علت نباید انتظار شارژی سریع از گوشی داشته باشید ، به علت اینکه برای پر شدن ظرفیت یک باتری 5000 میلی آمپری این مقدار از شارژ زیاد جالب نیست.

دوربین

چینش لنز دوربین اصلی در قاب پشت گوشی 3 تا می باشد. لنز اصلی گوشی 48 مگاپیکسل است ، لنز دیگر اولتراواید و با زاویه دید 115 درجه ای و سنسور 5 مگاپیکسلی و تا نهایت یک لنز 2 مگاپیکسلی برای تشخصی عمق است.

دوربین سلفی این گوشی 8 مگاپیکسلی است. حال به بررسی دقیق تر دوربین می پردازیم که خود شما این مورد را وارسی کنید.

عکس هایی که در طول روز و در نور با لنز اصلی می گیریم رنگ هایی به نسبت پررنگ تر از واقعیت است ، اما این رنگ ها بسیار دلنواز است. ثبت جزئیات بسیار خوب است ولی شارپی آن حرفی برای گفتن ندارد و ممکن است مقداری نویز در تصاویر مشاهده کنید.

در عکس هایی که به شکل پرتره می گیرید گلکسی A22 خوب عمل می کند . عکس های خوش رنگ بوده و نیز برش خوبی در مرز بین سوژه و پس زمینه برقرار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا