انواع باتری موبایل و مقایسه آن ها

انواع باتری موبایل و مقایسه آن ها

انواع باتری موبایل و مقایسه آن ها

از زمان تولید تلفن های همراه تا به الان ، انواع مختلفی و با مدل های متفاوتی از باتری ها توسط تولید کنندگان ، در صنعت تولید موبایل اضافه گردیده، و در هردوره قابلیت و مدت زمان شارژ نگه داشتن باتری افزایش داشته است، در این مقاله با خرید باتری اورجینال همراه باشید تا به بررسی انواع باتری ها با ظرفیت های متفاوت شان بپردازیم.

محرز بودن اهمیت گوشی های همراه و اینکه به بخشی جدایی ناپیر از زندگی روزمره ما تبدیل گشته اند مسلم است. در صورتی که می خواهید تلفن همراه تهیه کنید ، از فاکتور های مهم مدنظر خود در انتخاب گوشی بدون شک باتری آن است.

ویژگی هایی که در باتری از اهمیت بسیاری برخوردار است شامل: طول عمر، ساختار تولید، میزان ظرفیت، سیکل شارژ و دشارژ، مقدار حجم و وزن باتری است در این مقاله از باتری اورجینال می خواهیم انواع باتری موبایل را بررسی کرده و طول عمر انواع مختلف این باتری ها را بررسی کنیم .

معرفی انواع باتری موبایل که بیشترین استفاده را دارند

انواع باتری موبایل و مقایسه آن ها

انواع باتری موبایل و مقایسه آن ها
انواع باتری موبایل و مقایسه آن ها

 

می توان نسل نخست از رده باتری هایی که می توانستیم آن ها را شارژ کنیم ، باتری های نیکل کادمیومی بدانیم، ماهیت این باتری ها از جنس نیکل اکسید و کادمیوم تشکیل می شدند.

باتری نیکل کادمیومی به علت قابل حمل بودن بسیار سریع مورد توجه قرار گرفتند. و نقص و ایرادی که به این باتری ها وارد بود وزن و ابعاد زیاد آن ها بود ، که باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری برای افراد بود.

مقدار ظرفیت این باتری ها به میزان دیگر مدل های مختلف باتری کمتر بود. ظرفیت موبایل یا memory defects یه معنی مقدار شارژی است که در باتری ذخیره می شود. و با توجه به شرایط و ساختارآن مقدار انرژی که باتری حفظ می کند تفاوت دارد.

مشکل عمده ای که در باتری های نیکل کادمیومی می دیدیم ، این حالت بود که پس از هر بار شارژ به میزان کمی از مقدار ظرفیت باتری کم میشد و این عامل باعث میشد گوشی هایی که با این منبع تغذیه کار می کردند، پس از دو سال احتیاج به تعویض باتری داشته باشند.

در حال حاضر باتری های نیکل کادمیومی از رده خارج شده اند و دیگر استفاده ای ندارند.

انواع باتری موبایل و مقایسه آن ها

2. باتری نیکل هیدرید فلز

انواع باتری موبایل و مقایسه آن ها
انواع باتری موبایل و مقایسه آن ها

 

 

این مدل از انواع باتری هایی می باشد که ساختاری مشابه با نیکل کادمیویم دارند ، و تفاوت عمده ای که با نسل قبلی داشتند این بود که در آن به جای استفاده از کادمیوم که ماده ای سمی است ازآلیاژ جذب کننده هیدورژن استفاده می شود. و با آن به انسان ها و محیط زیست لطمه ای وارد نمی شود.

نکته مثبت در باتری نیکل هیدرید فلز به نسبت نیکل کادمیومی ، ابعاد باریک و وزن سبک آن بود . این باتری خیلی سریع تر از مدل های قبلی شارژ می شود به شکلی که یک ساعته موبایل به شارژ کامل خود می رسید. ولی به همان میزان و به همان سرعت باتری تخلیه میشد! اما مشکلی که برای ظرفیت باتری وجود داشت، همچنان ادامه داشت به این دلیل باتری نیکل کادمیومی تقریباً از رده خارج شد.

3. باتری لیتیومی یونی

باتری لیتیوم یونی

 

 

از مهم ترین و بهترین باتری های موبایل و تبلت را باتری ها لیتیومی می دانند. که در گوشی های همراه بسیاری از آن استفاده می شود. ماهیت این باتری ها از یک الکترود مثبت ، الکترودی منفی و یک الکترولیت است. این باتری ها با ولتاژ 3.7 ولتی و بیشتر را پشتیبانی می کنند . که در قیاس با انواع باتری های موبایل استفاده بیشتری داد.

با توجه به اینکه باتری لیتیومی یونی وزنی کم داشته و باریک می باشند ، اما عاملی که آن را از دیگر باتری های موبایل متمایز می کرد ، رفع مشکل ظرفیت موبایل بود زیرا باتری لیتیومی یونی ، قدرتی برای ذخیره انرژی الکتریکی را به اندازه دو تا سه برابر بیش از نیکل و کادمیوم داراست . و احتیاجی به شارژ کردن متوالی آن در طی روز نیست.حجم بالایی که انرژی در این منبع تغذیه دارد از مزایای مهم دیگر آن است.

از جمله معایبی که می توان در باتری های لیتیومی در نظر گرفت امنیت کم آن به نسبت انواع دیگری از باتری های موبایل است. و این مسئله به حدی مهم است که برای این گوشی حتی احتمال انفجار را می تواند به همراه داشته باشد. اگرچه در صورتی که شرکت های سازنده از مداری برای محافظت لیتیوم استفاده کنند ، تا حد زیادی احتمال آتش سوزی را کم می کند.

4. باتری لیتیومی پلیمری

انواع باتری موبایل و مقایسه آن ها

حال به شرح نسل آخر از چهار مدل اصلی باتری موبایل می پردازیم این نسل باتری های لیتیومی پلیمری هستند. این باتری ها باریک و حجم کمی دارند و گزینه خوبی برای استفاده در گوشی های همراه، تبلت ها و لب تپ ها هستند.

نکته مثبت دیگری که این باتری ها را به نسبت دیگر باتری های موبایل متمایز می کند، ایمنی بالای به کار رفته در آن هاست. در این باتری ها از یک محافظ قاب مانند در دور آن به کار رفته و این محافظ باعث جلوگیری از وارد آمدن فشار خارجی و یا آتش سوزی را به حد اقل می رساند.

این باتری های در نگه داری شارژ نسبت به باتری لیتیومی یونی هم عملکرد بهتری دارند، به شکلی که اگر از گوشی خود برای مدت زیادی استفاده نکنید ، همچنان می تواند به اندازه 50 درصد از شارژ گوشی را خیره نگه دارد.

باتری های لیتیومی پلیمری به این علت که غالب نیاز کاربران را رفع می کنند و از قیمت معقولی نیز برخوردار هستند ، توجه برند های تولیدی موبایل را به خود جلب کرده اند. و غالب شرکت های غول دنیا(سامسونگ،اپل،شیائومی) از این باتری ها استفاده می کنند.

به طور معمول اکثر کاربران تعریفی که از بهترین باتری دارند، مقدار نگه داری شارژو یا عملکرد آن بعد از هر بار شارژ شدن و یا حفظ ظرفیت باتری در گوشی است. در لیست زیر به گوشی هایی که بهترین باتری را دارند اشاره کرده ایم.

  1. دوجی اس 58 پرو (doogee S58 pro) با باتری 5180 میلی آمپری
  2.  موتو جی 9 پاور (Moto G9 power) با باتری 6000 میلی آمپری
  3. موتو جی 9 پلی (Moto G9 play) با باتری 5000 میلی آمپری

سخن پایانی

غریب به چهل سال است که شاهد 4 نسل از انواع باتری ها در بازار موبایل بوده ایم. و بررسی کردیم که به چه علت دو نسل اول ، دیگر جایگاهی در بازار کار ندارند. در صورتی که میخواهید باتری اورجینال تهیه کنید  محصولات باتری اورجینال را مشاهده کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «انواع باتری موبایل و مقایسه آن ها»

  1. علیرضا مردانی

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم فروش سراسری دارید؟؟ ما داخل شیراز باتری های گوشی رو می فروشیم میخواستم چند مدل از باتری های اورجینال نوکیا رو سفارش بدم این امکان رو دارید؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا