بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A20s

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A20s

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A20s

کمپانی سامسونگ معمولاً در زمانی مشخص و به صورت دوره ای یک مدل جدید را برای گوشی های سری  A تولید می کند ، که براساس تجربه کاربری احتیاجات کاربران را برطرف نماید .

با این وجود پس از عرضه گلکسی A20  که تقریباً یک سال پیش عرضه شد،  شرکت اپل گوشی آیفون 13 پرومکس را حدوداً 200 دلار ارائه می کند. اما با در نظر گرفتن امکانات آن متوجه می شویم که ارزش آن به علت ویژگی هایی که ارائه می دهد بیشتر است.

ظاهراً امکان دارد انتظارات زیادی از Galaxy A20S از نظر گوشی ارزان قیمت نداشته باشید، ولی باید بدانید که این گوشی با دیگر محصولات و گوشی های میان رده ی موجود در بازار توانایی رقابت دارد، از نکات مهمی که برای این گوشی می توان در نظر گرفت ، دوربین های سه گانه آن و قراردادن صفحه ای سه گانه با کیفیت در پشت دستگاه است، با ما همراه باشید ، در این مقاله میخواهیم این گوشی را به شکلی کامل مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی گلکسی A20s سامسونگ

سامسونگ گوشی A20S را دقیقاً به مدت 6 ماه پس از عرضه نسخه معمولی آن ارائه کرد و این گوشی در حدود 100 دلار ارزانتر است ، بعضی از مشخصات و قابلیت های به کار رفته در این گوشی ها یکسان هستند ، اما بعضی دیگر از اندازه، فناوری های به کاررفته در نمایشگر ، پردازنده ها و یا دوربین های متفاوتی برخوردار هستند.

صفحه‌نمایش A20s

صفحه نمایش گلکسی A20s صفحه نمایشی 6.5 اینچی IPS LCD است که مورد انتظار ما بود ، به دلیل اینکه نمایشگر های LED قالباً در این رنج قیمتی به کار نمی روند. البته مدل قبلی به کار رفته در آن یعنی گلکسی A20  از پنل Super AMOLED بهره می گیرد ، با توجه به اینکه این صفحه نمایش در این مدل نیز به کار گرفته می شد.

و ما در این زمینه به مشکل خاصی برنخوردیم ، با وجود این کمپانی سامسونگ تصمیم گرفت هزینه های خود را نگهداری کند ، پیشرفت و ارتقا در زمینه های دیگر به طور تقریبی قیمت ها را بیشتر کرده بود ، با این وجود مجبور بودند کمی صفحه نمایش راتغییر دهند.

کیفیت صفحه نمایش 720*1560 می باشد و نسبت تصویری آن 19.5 می باشد و تراکم پیکسلی این نمایشگر خیلی بالا نیست و  تنها به حدود 264 پیکسل در اینچ است.

با در نظر گرفتن دوربین سلفی و گوشه های عریض در کناره ها، می توان در نظر داشت نسبت نمایشگر به بدنه به 81 درصد کم می شود ، و به طور کلی می توان کیفیت صفحه نمایش را خوب و دانست و در حالی است که عملرکد خوبی را از خود به نمایش می گذارد.

طراحی سامسونگ گلکسی ای 20 اس

کیفیت صفحه نمایش 720*1560 می باشد و نسبت تصویری آن 19.5 می باشد و تراکم پیکسلی این نمایشگر خیلی بالا نیست و  تنها به حدود 264 پیکسل در اینچ است.

با در نظر گرفتن دوربین سلفی و گوشه های عریض در کناره ها، می توان در نظر داشت نسبت نمایشگر به بدنه به 81 درصد کم می شود ، و به طور کلی می توان کیفیت صفحه نمایش را خوب و دانست و در حالی است که عملرکد خوبی را از خود به نمایش می گذارد.

گوشی سامسونگ گلکسی A20s به علاوه اندازه و حجم مناسب آن ، طراحی معمولی دارد، برعکس طراحی الماسی شکل A30 در پشت آن ، که یک قاب پشتی پلاستیکی براق و ساده است ، آن را بدون پتر و اثرانگشت عرضه می کند و شما نمی توانید از این گوشی هوشمند بدون قاب مورد استفاده قرار بگیرد ، گوشی سامسونگ با عرضه این مدل قاب سیلیکونی در بسته بندی خود قرار نداده است.

این دستگاه در رنگ های قرمز، مشکی، سبز و آبی است ، در پشت آن یک دوربین سه گانه قرار دارد که مثل رقبا آن به شکل عمودی پشت آن نصب می شود. لنز های آن در داخل حلقه قرار می گیرند که کمی برآمده هستند.

اسکنر اثر انگشتی در کنار آن تعبیه شده که ممکن است برای دست هایی کوچک که می خواهند از آن استفاده کنند سخت باشد. و حتی کلید های تنظیم ولوم و خاموش و روشن کردن آن که در لبه های گوشی با طراحی های جالبی قرار نگرفته اند.

و دسترسی به آن ها با تنها یک دست دشوار است. پورت Usb به کار رفته در آن از نوع Type-C است که در مدل های A10   و A10s وجود ندارد، و به علاوه آن ، جک 3.5 میلی متری تنظیم صدا، میکروفون و یا بلندگو را می توان در مکان های معمول خود پیدا کرد.

در قسمت جلویی گوشی هوشمند یک صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی به نام Infinity V-Display  تعبه شده که دوربین سلفی در قسمت به کار رفته است.

عملکرد و باتری ای 20 اس

گوشی گلکسی A20S با توجه به اسنپدراگون 450 قدیمی تر کوالکام به کار رفته در آن با 3 گیگ رم و 32 گیگابایت حافظه ارائه می شود. و می توانید به واسطه microSD آن را تا سقف 1 ترابایت افزایش دهید.

و می توانید با آن بازی های سنگین رانیز اجرا کنید، با وجود اینکه گوشی با عملکرد خوب خود از پس آن بر می آید ، اما ممکن است لگ بیفتد و مشاهده کنید که تصویر بعضی اوقات کمی دیرتر لود می شود. و نیز از قابلیت قفل چهره و اسکن اثر انگشت نیز بهره می گیرد.

گوشی سامسونگ گلکسی A20s  با وجود داشتن باتری 4000 میلی آمپر ساعتی خود از امکانات قابل توجه دیگری برخوردار است، به این علت که با تنها یک بار شارژ شدن می تواند به راحتی نیاز یک روز استفاده شما از گوشی را برطرف کند. در این آزمایش به این نتیجه رسیدیم که شما می توانید با تنها یک بار شارژآن به مدت 9 ساعت و 11 دقیقه فیلمی را تماشا و بررسی کنید.

در حالت دیگر در آزمایش 4.5 ساعته، باتری گوشی فقط 62 درصد را مصرف کرد. برای تست خود از داده های تلفن همراه با هر دوسیم کارت فعال آن استفاده کردیم، Samsung Galaxy A20 S دارای َAndroid 9.0 و نیز One Ui 1.1  می باشد.

دوربین گلکسی A20s سامسونگ

گوشی سامسونگ A20S از سه دوربین برخوردار است، سنسور دوربین اصلی آن 13 مگاپیکسل است که در زمانی که از آن در محیط های با نور خوب از کیفیت بالایی برخوردار است و همچنین می توان با آن عکاسی زاویه ای داشت.

سنسور دوربین دوم 8 مگاپیکسلی است و قابلیت عکاسی با زاویه را دارد و نیز سنسور دوربین سوم آن 5 مگاپیکسلی است و به گوشی قابلیت عمق میدان در عکاسی را می دهد، یک فلاش LED نیز در کنار دوربین قرار گرفته ، دوربین سلفی گوشی A20s نیز 8 مگاپیکسلی می باشد.

دوربین های جلو و عقب گوشی گلکسی A20s تصاویری را با رنگ های طبیعی و با جزئیات فوق العاده را ثبت می کند. و نیز از یک فیلتر خوب در دوربین های جلو عقب گوشی است  که باعث بهتر شدن عکس های شما می شود. با دوربین این گوشی نمی توان عکس های پرتره و با کیفیت بگیرید و کیفیت عکس های آن تقریبا معمولی است و ثبت نکردن جزئیات در آن مشهود برایتان مشخص است.

حالت عکاسی در شب با دوربین گوشی موبایل A20s جالب نیست زیرا با عکاسی را با نویز زیادی انجام می دهد ، در حالت کلی می توان گفت در فضاهای کم نور، کیفیت و عملکرد دوربین اصلی این گوشی کم می شود. به هر میزان که نور محیط کمتر باشد ، کیفیت عکس ها در آن پایین آمده و در فضای بسیار تاریک و در شب کیفیت تصویربرداری دوربین اصلی A20s بسیار کم می شود.

با این وجود می توان در نظر گرفت دوربین A20s سامسونگ در فضایی که نور کافی داشته باشد عملکرد خوبی از خود نشان می دهد، ولی استفاده از آن در محیط های کم نور با کیفیت نبوده و توصیه نمی شود..

سخت ‌افزاری گوشی سامسونگ گلکسی A20s

با دقت به بخش سخت افزار دستگاه می توان بررسی کردن که نسبت به نسخه های قبل از آن با پیشرفت های زیادی همراه بوده و با بهبود های مشخصی روبرو هستیم ، پردازشگر این دستگاه اسنپدراگون 450 کوالکام است.

این تراشه 14 نانومتری قدرت بیشتری از چیپست استفاده شده در نسخه های قبلی بهره مند است. و برخوردار از پردازنده هشت هسته ای که شامل هشت هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortext-A53 می باشد.

پردازنده گرافیکی به کار رفته در دستگاه که در ارتباط با بخش گرافیکی دستگاه است Adreno 506 اعلام شده و از منظر میزان حافظه داخلی گوشی با حافظه های 32 و 3 گیگ رم و نیز 64 و 4 گیگ رم می باشد.

این دستگاه همیشه خیلی سریع نیست و مقداری کند عمل می کند ، این مهم را از ابتدای کار با آن و در زمان راه اندازی دستگاه متوجه می شوید. هنگام استفاده از برنامه دوربین دستگاه یا استفاده هم زمان از دیگر برنامه ها، متوجه می شوید که پاسخ تلفنی شما در حدود یک تا دو ثانیه زمان بر است و این برای شما نمی تواند جالب باشد ، اما با توجه به اینکه این زمان کند به حدی نیست که نشود آن را تحمل کرد، با این وجود اجرا شدن آهسته برنامه های آن هر چقدر کوچک نیز باشند ، نمی تواند برای کاربر حس خوبی داشته باشد.

نرم افزار گوشی موبایل A20s

گوشی گلکسی A20s از مانند بقیه ورژن های خود از اندروید بهره می گیرد، رابط کاربری One UI سامسونگ ، بر روی این گوشی اجرا می شود ، البته با در نظر گرفتن بهبودی که رابط کاربری گوشی و ONE Ui دارد ، به نسبت نسخه های قبلی آن ، نقاط ضعف زیادی را در آن مشاهده می کنیم ، مثلا رابط کاربری One UI بزرگتر است و حافظه زیادی از گوشی شما را اشغال می کند ، و نیز تعداد اپلیکشن های کاربردی نصب شده روی گوشی زیاد است و این مورد حجم پلتفرم مورد استفاده دستگاه را بالاتر می برد.

می توان در نظر داشت که رابط کاربری One UI در گوشی سامسونگ A20s از منظر ماهیت ظاهری عملکرد و طراحی خوبی از خود به نمایش گذاشته است و از دیگر سو ترتیب منو های دستگاه تنظیمات معمولی دارند ، با بررسی گلکسی A20s متوجه شدیم که سیستم عامل به کار رفته در این گوشی در حالت معمولی از سرعت نسبتاً خوبی برخوردار بوده و کار های روتین و استفاده روزانه از گوشی را به خوبی پاسخ می دهد.

مزایا:

  • طراحی زیبا و وزن مناسب
  • نرم‌افزار سبک و به‌روز
  • عملکرد خوب باتری و شارژر
  • وجود جک هدفون
  • شیار اختصاصی برای کارت حافظه

معایب:

  • بدنه به شدت آسیب پذیر
  • سخت‌افزار نه چندان قدرتمند
  • حافظه رم پایین (نسخه ۳ گیگابایت)
  • نبود حالت عکاسی شب
سخن آخر

اگر بخواهیم از گوشی هایی که با قیمتی مناسب عرضه می شوند را نام ببریم ، بی شک A20s میتواند صدر نشین ما باشد، زیرا این گوشی با داشتن ظاهری خوب و نیز سخت افزار و نرم افزار مناسب برای یک گوشی مقرون به صرفه مناسب است . و با رده قیمتی که دارد می توان دوربین آن را مناسب دانست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا