نقد و بررسی آیفون 13 پرومکس

نقد و بررسی آیفون 13 پرومکس

نقد و بررسی آیفون 13 پرومکس

پس از افتتاحیه برای معرفی و پروموت مدل جدید گوشی اپل که آیفون 13 پرو مکس بود ، بعضی از ویژگی های آن تعجب همگانی را برانگیخت و بعضی از منتقدین اپل نظرات منفی خود را اعلام داشتند.

با این حال کمپانی اپل اعلام کرده است که این مدل پرچمدار تلفن های هوشمند اپل است. البته ملاک و معیار ما گفته این شرکت نیست و ما بررسی های دقیق تری از این گوشی خواهیم داشت!پس در نتیجه برای بررسی دقیق آیفون با ما همراه باشید!

طراحی و کیفیت ساخت آیفون ۱۳ پرو مکس

نقد و بررسی آیفون 13 پرومکس

گوشی های آیفون 13 پرو و نیز آیفون 13 پرومکس در حال حاضر هر کدام 15 و 12 گرم سنگین تر و 0.3 میلی متر ضخیم تر از مدل های قبل از خود می باشند. وزن 204و 240 گرمی این گوشی به همراه ضخامت 7 میلی متری است. آیفون 13 پرومکس با توجه به صفحه نمایش 1 اینچی کوچکتر خود، 13 گرم از گلکسی اس 21 مدل اولترا سنگین وزن تر است.

آیفون های مدل 13 پرو و آیفون 13 پرومکس از بدنه شیشه ای مات و قاب فولادی صیقلی برخوردار از سطحی صاف است. هر یک از این گوشی ها در رنگ های متفاوت طلایی، نقره ای و آبی سیر وجود دارد.روکش های ماتی که برای بدنه مانند گذشته به شکلی است که از خود لکه هایی را به جا نمی گذارد. و به خود جذب نمی کند.

ولی اثر انگشت شما روی قاب دستگاه به جا می ماند. بر این اساس در صورتی که از یک قاب محافظ استفاده کرده باشید و یا نکرده باشید ، سعی کنید با خود یک پارچه میکروفایبر برای پاک کردن صفحه داشته باشید.

گوشی آیفون 13 پرو بهره مند از کیفیت و دقت ساخت بسیار زیادی است، کلیه قطعات در آن به خوبی به کار رفته است. با لمس کردن مرز و فاصله ای که مابین پنل شیشه ای و قاب دستگاه شما وجود دارد.

فاصله بین این دو را خیلی سخت می توان دید. در نمای جلویی شما نواری پلاستیکی بین قاب و نمایشگر مشاهده نخواهید کرد. و این دو به شکلی مستقیم روی یکدیگر هستند. صفحه نمایشی که در آیفون جدید به کار رفته نیز با پوشش شیشه ای سرامیکی به نام سپر سرامیکی نگهداری می شود.این روکش از کلیه شیشه های مورد استفاده در گوشی های هوشمند دوام بیشتری دارد.

ویژگی های شاخص در دوربین آیفون 13 پرو و یا مدل پرومکس آن مشاهده می کنید، مشابه نسل قبلی آن است، ولی ارتقاء و بالابردن کیفیت دوربین عقب و استفاده از یک سنسور بزرگتر، برآمدگی را بزرگتر و ضخیم تر از همیشه کرده ، با این وجود کار کردن با هر یک از این گوشی ها روی میز سخت تر از همیشه شده است و شما نمی توانید از قاب محافظ آیفون 12 پرو و یا 12 پرومکس با هر یک از آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر شدن و اضافه کردن وزن و قطر بدنه در کنار قاب صاف برای آیفون های جدید باعث می شود که به نوعی خوش دست نباشد و متقاضیانی که دست بزرگی ندارند را در هنگام استفاده اذیت کند. کلید های سخت افزاری آیفون جدید، مطابق معمول بازخورد خوبی برای شما دارند و دسترسی داشتن به آن ها برایتان چالش زیادی ندارد.

در اطراف قاب این گوشی، یک نوار پلاستیکی که برای تقویت آنتن وجود دارد را مشاهده می کنید ، از طرفی دیگر در گوشه راست آن، یک نوار پلاستیکی که با آنتن 5G اتصال میلی متری در پشت آن قرار می گیرد.

جای تاسف دارد که ساکنان کوپرتینو نیز آیفون 2020 را با پورت لایتنینگ اختصاصی بر پایه پورت USB 2  به تولید می رسانند. و بر این اساس اثری از پورت Type-C وجود ندارد.

گوشی آیفون 13 پرو و مدل 13 پرومکس گواهی IP68 را از موسسه IEC دریافت کرده اند و دقیقاً مانند خانواده آیفون 12 ، روی کاغذ ها می توانند فشار آب را نیز در عمق 6 متری تانهایت 30 دقیقه تحمل کند.

باتری و شارژدهی iPhone 13 Pro Max

نقد و بررسی آیفون 13 پرومکس

آیفون 13 مدل پرومکس از باتری 4352 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که تقریباً 18 درصد بیش از مدل قبلی می باشد، پس اینطور به نظر می رسد که آیفون 13 پروکس از باتری با عمر طولانی تری برخوردار است ، اما آیا واقعا همینطور می باشد؟

از منظر پخش ویدیو، آیفون 13 پروکس به مدت 12 ساعت جهت نمونه برداری آفلاین برای نمونه ما خوب به نظر می رسد.تقریباً در حدود 9 ساعت بیش از پرومکس و 6 ساعت بیشتر از S21 Ultra در این قسمت نمی توان کاملاً مطمئن بود که نرخ تازه سازی آن چه میزان است! و مسلماً می توان مطمئن بود که 120 هرتز کامل نبوده و برای آن محدوده 60 هرتزی شرایط مساعد تری است.

در طی برقراری یک تماس صوتی، گوشی آیفون 13 پرومکس نیز از پیشرفت شگفت تری نسبت به نسل قبلی خود داشته است. این در حالی است که با در نظر گرفتن تجره ای که ما از مدت زمان تماس هایی که در گوشی های آیفون برقرار می شد ، مدت زمان تماس ما در آیفون محدود بود .

این گوشی بدون شارژر ارائه شد. برای خرید شارژر آیفون 13 بهترین انتخاب برای شما آداپتور 20 واتی اپل می باشد.

ما در آزمایش خود از یک محلول سیمی استفاده کردیم که در عرض 30 دقیقه به 42 درصد رسید که می توان گفت عدد چشمگیری نیست ، اما با این وجود بهتر از مگسیف عمل کرد که توانست در این مدت کوتاه 25 درصد را شارژ کند.

دوربین گوشی آیفون 13 پرو مکس

با بررسی دوربین این گوشی به این موضوع پی می بریم که گوشی های دیگر آیفون پیشرفت و تغییرات چشمگیرتری داشتند . دوربین این گوشی به طور زیادی دستخوش تغییر نشده ، سنسورهای آن به اندازه قبل بوده و همینطور 3 دوربین در پنل پشتی این گوشی و مانند قبل یک دوربین سلفی در پنل جلویی آن به کار رفته است.

همانطور که گفتیم این تغییرات بسیار جزئی هستند که می توان گفت کیفیت عکاسی در این گوشی ها را بهتر کرده ، مثلاً دیافراگرام و سنسوری که در دوربین اصلی به کار رفته بزرگتر شده و توانایی جذب نور بیشتری دارند. و همینطور دوربین فول واید آن نیز به زوم خودکار تجهیز شده است. و توانایی تصویر برداری از اشاء تا فاصله ای قریب به 2 سانتی متری تصاویر ماکرو بگیرد و نیز لنز تله فوتو آن تجهیز به زوم 3 برابری شده است ، و می توان گفت هنوز برای رسیدن به رقیب های اندروید خود باید بیشتر روی دوربین ها کارکند.

شرکت اپل همینطور در بحث ویدیویی آن تغییراتی را به وجود آورده است، کاربران برای فیلم برداری می توانند ویدیو ها را با فرمت Apple ProRes ذخیره نمایند. و نیز در آن حالت جدید سینمایی گنجانده شده ، این حالت امکان یادگیری با هوش مصنوعی را برای تمرکز خودکار بین موضوعات مختلف با تونایی تشخیص حرکات جزئی و کلی که در کادر آن وجود دارد استفاده نمایید.

نرم افزار iPhone 13 Pro Max

شرکت اپل بعد از معرفی و روی کار آمدن مدل جدید آیفون ، نسخه سیستم عامل IOS و همچنین طراحی ظاهر را به روزرسانی کرد ، در این گوشی از IOS 15  استفاده شده است و به کاربر در استفاده و داشتن تجربه عالی از بهره گیری از آیفون کمک شایانی کرده است.

سخن نهایی

در این مقاله به توضیح و بررسی مهم ترین و پر کاربرد ترین تغییرات و نیز امکانات جدید این گوشی را بررسی کردیم ، در صورتی که با توجه نداشتن تغییرات شگرف بین مدل 12 و 13 هنوز نیز می توان گفت این گوشی ها از کارکرد به مراتب بهتری از 12 عرضه می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا