چگونه باتری موبایل خود را کالیبره کنیم

چگونه باتری موبایل خود را کالیبره کنیم

چگونه باتری موبایل خود را کالیبره کنیم

ممکن است شما نیز در رابطه با باتری تلفن همراه خود ، دچار مشکلاتی نظیر تخلیه باتری سریع باتری گوشی مانند زمانی که شارژ گوشی به 15% رسیده و یکدفعه گوشی خاموش می شود. ویا آیکون نمایش شارژ ،عددی ثابت را نمایش نمی دهد. در این هنگام می گوییم زمان کالیبراسیون باتری است.

هنگامی که باتری موبایل خود را کالیبره می کنید، باتری بهبود یافته و آیکون نمایانگر میزان باتری عدد دقیق مقدار باتری را نمایش می دهد. و باتری کارایی سابق خود را هنگام استفاده به دست می آورد.

البته باید خاطر نشان شویم که کالیبره کردن گوشی بدون ریسک نبوده و احتمال ناموفق بودن این اقدام وجود دارد.اما انجام این کار نیز خالی از لطف نمی باشد و می تواند ، هزینه ای که برای خرید مجدد باتری باید متقبل شویم را صرفه جویی کنیم.

کالیبره کردن باتری گوشی موبایل اندروید به چه معناست؟

سیستم عامل گوشی اندرویدی شما به طور پیش فرض ویژگی به نام Battery Stats بهره مند است. که وظیفه آن چک کردن خالی یا پر بودن باتری است. اما از آن لحظه ای دردسر ساز می شود که دچار مشکل شده و اطلاعتی اشتباه را نمایش می دهد.

مثلا باعث خاموش شدن گوشی قبل از رسیدن به 0 در صد از مقدار باتری می شود. با انجام کالیبره سازی باتری اندرویدی  مقدار شارژ باتری به شکل واقعی خود نمایانگر می شود. و باعث داشت حس بهتری در هنگام کار با گوشی در شما می شود.

نکات مهم در رابطه با کالیبراسیون باتری موبایل

در ادامه با هم به بررسی کلیه نکاتی که در ارتباط با کالیبره کردن باتری موبایل ، مانند مشخص شدن زمانی که برای کالیبره کردن باید اقدام کنید، شرایط مدنظر و روش درست کالیبره سازی باتری را وارسی می کنیم.

نکات مهم در رابطه با کالیبراسیون باتری موبایل

مهم ترین روش هر مشکلی پیدا کردن علت آن است ، پس در قدم اول باید بررسی کند که علت کاهش بازدهی باتری شما به خود باتری برمی گردد یا اینکه Battery Stats به مشکل برخورده است؟ در این مقاله به بررسی کالیبره کردن می پردازیم، اما شباید اطمینان حاصل کنید که مشکل از باتری است یا خیر؟

برای انجام این کار ، ابتدا گوشی موبایل خود را خاموش کرده و چنانچه می توانید باتری را از گوشی خارج کنید اقدام به انجام انی کار کنید و باتری گوشی را خارج کنید. حال باید بررسی کنید که آیا باتری متورم شده ؟ یا خیر ؟ که تشخیص آن کار سختی نیست !

آیا احتیاج به کالیبره کردن گوشی خود داریم؟

اگر این احتمال را می دهید که انکان دارد مشکل از باتری شما باشد( یعنی بعد از کالیبراسیون گوشی) پیشنهاد تیم فروشگاه باتری اورجینال به شما این است که گوشی را برای بررسی از طرف متخصص امر به تعمیرگاه ببرید.

در صورتی که معلوم شد ، باید باتری را عوض کنید، حدالامکان سعی کنید ، باتری اورجینال را اولویت خرید خود قرار دهید. زیرا با خرید یک باتری بی کیفیت باعث کلافگی خود از این انتخاب در مدت زمانی بعد می شوید.

چگونه باتری موبایل خود را کالیبره کنیم

آیا احتیاج به کالیبره کردن گوشی خود داریم؟

دو نکته زیر را قبل از کالیبره کردن باتری در نظر داشته باشید:
  • باید این نکته را خاطر نشان شویم که گزینه های بسیاری باعث کارایی بد باتری می شود ، زمانی که تلفن همراه شما شارژ نمی شود ، یکی از دلایل آن می تواند وجود مشکل در سوکت شارژر شما باشد.
  • در صورتی که سیستم عامل گوشی همراه خود را به روز کرده اید ، امکان خالی شدن باتری وجود دارد! بنابراین شاید احتیاج داشته باشید که پارتیشن حافظه نهان را در دستگاه خود پاک کنید.

کالیبره کردن گوشی های روت شده و روت نشده

گروهی از مردم هم عقیده هستند که گوشی خود را در صورتی که می توانند کالیبراسیون کنند که یا گوشی خود را روت کرده باشند و یا اینکه این عمل را انجام نداده باشند! اما این تفکر ی اشتباه است زیرا با توجه به ارتباط مستقیم کالیبره کردن گوشی در حالت روت و یا روت نبودن گوشی، هر دو دسته را امکان کالیبره شدن، اما با روشی مختلف و مجزا را دارند.

گوشی های موبایل یا تبلت روت نشده

چگونه باتری موبایل خود را کالیبره کنیم

مراحلی که برای کالیبره کرده باتری موبایل بدون روت باید انجام دهید به تفصیل زیر است:

  • در قدم اول باید باید تا جایی که گوشی خاموش می شود، از آن استفاده کنید.
  • اگر امکان روشن شدن مجدد گوشی فراهم است، آن را روشن کرده و تا زمان خاموش شدن مجدد گوشی از آن استفاده کنید.
  • سعی کنید گوشی را مجدداً روشن کنید، و در صورتی که این امکان فراهم نبود، گوشی را به شارژر متصل کرده و تا به 100 درصد رسیدن شارژ باتری صبر کنید.
  • حال می بایست گوشی را از شارژ خارج نموده، مجددا روشن کنید ، و چندین دقیقه با آن کار کنید، اگر مشاهده کردید که مقدار شارژ کمتر شد، در همان حالت آن را به شارژر متصل کنید ، که شارژ گوشی مجدداً به 100 درصد برسد.
  • دوباره گوشی را خاموش و روشن کنید، چنانچه شارژ زیر 100 درصد بود، مجدداً گوشی را به شارژ متصل کنید که به 100 درصد برسد.
  • نکته حاثز اهیمت تکرار این روند تاجایی است که با ری استارت کردن گوشی شارژ باتری عدد 100 درصد را نمایش دهد. در این صورت می گوییم باتری موبایل کالیره است.

گوشی های موبایل یا تبلت روت شده

در صورتی که گوشی شما روت شده باشد، جهت کالیبره کردن باتری گوشی، احتیاجی به گذراندن مراحل پیچیده ای نیست. و تنها فرق این روش در تلفن های همرا روت شده، استفاده از برنامه battery calibration می باشد، که روند فعال کردن آن به صورت زیر است:

  1. ابتدا مراحلی که در ارتباط با کالیبره کردن گوشی های روت نشده را شرح دادیم طی کنید.
  2. برنامه کاربردی battery calibration  را دانلود و نصب کنید.
  3. شارژ باتری گوشی خود را به100 درصد برسانید.
  4. با اجرا کردن برنامه کالیبره کردن گوشی خود را انجام دهید.
  5. برای بهتر شدن عمل کالیبره سازی گوشی ، تا زمان خالی شدن کامل باتری گوشی ، از آن استفاده کرده و اجازه دهید گوشی به صورت کامل شارژ شود.

کالیبره کردن باتری موبایل با حذف فایل batterystats.bin

پاک کردن فایل batterystats.bin می تواند ، ایراد نمایش مقدار شارژ باتری واقعی را تا حد زیادی بهبود بخشد، فایل batterystats.btn در زمانی که گوشی شما به شارژ متص نیست، اطلاعات مقدار شارژ باتری را درخود نگهداری می کند ، و وجود اختلال در این فایل سبب نمایش اطلاعات اشتباه می شود.

برنامه کالیبره کردن باتری گوشی موبایل

برای سهولت عملیات کالیبره کردن گوشی ، برنامه های بسیاری وجود دارند، ما در این قسمت به معرفی دوبرنامه بسیار کاربردی سیستم عامل اندرویدی یعی: battery calibration pro و battery calibration می چردازیم که شما می توانید ، به راحتی یک سرچ ساده در گوگل و یا استفاده از برنامه google play این برنامه ها را دانلود کنید و برای کالیره کردن گوشی این برنامه ها را به کار بگیرید.

کالیبره سازی باتری گوشی های سامسونگ با کد USSD

چگونه باتری موبایل خود را کالیبره کنیم

خوشبختانه این امکان برای کالیبره کردن باتری های گوشی سامسونگ فراهم است که با استفاده از کد دستوری آن را کالیبره کنید:

  1. ابتدا قفل امنیتی را غیر فعال کنید، که گوشی شما بدون نیاز به رمز عبور باز شود.
  2. باتری گوشی را تا صورت کامل پر کنید ، که به 100 درصد برسد.
  3. با استفاده از کد ussd زیر کالیره سازی را فعال کنید:
  4. سپس دکمه Quick Start و در مرحله بعدی دکمه OK را برای کالیبره سازی فشار دهید. اکنون گوشی شما کالیبره می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا