چه زمانی باتری گوشی را شارژ کنیم؟

چه زمانی باتری گوشی را شارژ کنیم

چه زمانی باتری گوشی را شارژ کنیم

هنگام خرید گوشی جدید ، تصور ما این است که در ابتدای امر باید باتری گوشی را به طور کامل شارژ کرده و پس از شارژ کامل آن را مورد استفاده قرار دهیم! یا پس از آن زمانی گوشی را به شارژ متصل می کنیم که به طور کامل باتری گوشی تخلیه شده باشد ، اما در نظر داشته باشید که این تصور غلتی است و نیاز به بررسی دارد!

سازندگان تلفن های همراه بر این عقیده اند که باتری گوشی یک سیکل دارد( سیکل به این معنی است که باتری یک مرحله آغازین دارد که در ابتدای امر به همان مرحله بر می گردد.)

مبحث مهم دررابطه با شارژ کردن باتری وجود دارد : در چه زمانی و کی باید باتری گوشی را شارژ کنیم؟

چه زمانی باتری گوشی را شارژ کنیم

چرخه شارژ باتری چیست؟

تصوری که غالب افراد از سیکل شارژ باتری دارند ، مراتب و تعدادی است که باتری گوشی خود را به شارژر متصل می کنند. در صورتی که این تصوری غلت است ! بر اساس اعلانیه شرکت اپل : سیکل شارژ برابر با کلیه دفعاتی است که از باتری گوشی در حالتی که 100% است کم می شود.

به بیان دیگر ، هنگامی که روز جمعه  است و شما باتری گوشی خود را به شکل کامل شارژ می کنید، پس از آن در همان روز 80 درصد از کل باتری را استفاده می کنید ، و پس از آن کامل گوشی را شارژ می کنید و به 100 میرسد ، این عمل شما در حقیقت یک چرخه شارژ را به وجود آورده اید.

چه زمانی باتری گوشی را شارژ کنیم
چه زمانی باتری گوشی را شارژ کنیم

نکات مهمی در مورد چرخه شارژ وجود دارد که عبارتند از:

1-هر چقدر مقدار تخلیه شدن شارژ باتری افزایش یابد، می توان گفت تعداد چرخه های شارژ نیز کمتر می شود، این در صورتی است که اگر شارژ باتری تا 100 درصدخالی شود، عمر باتری شما نیز کم می شود، اما در صورتی که پس از هر بار دشارژ شدن 35 درصد از باتری کم شود، باعث بالا رفتن چرخه های شارژ گوشی می شود.

1-هر چقدر مقدار تخلیه شدن شارژ باتری افزایش یابد، می توان گفت تعداد چرخه های شارژ نیز کمتر می شود، این در صورتی است که اگر شارژ باتری تا 100 درصدخالی شود، عمر باتری شما نیز کم می شود، اما در صورتی که پس از هر بار دشارژ شدن 35 درصد از باتری کم شود، باعث بالا رفتن چرخه های شارژ گوشی می شود.

2-سیکل شارژ در هر باتری با دیگر باتری ها تفاوت زیادی دارد، چرخه شارژ باتری را روی خود باتری یا مشخصاتی که برای سازنده باتری وجود دارد ، می توان مشاهده کرد.

3-مقدار متوسط سیکل شارژ باتری به طور معمول در بازه 300 تا 700 است و چرخه شارژ از 1000 فراتر نمی رود.

4-باید بدانید که عوامل محیط پیرامون باتری ، مانند: مقدار رطوبت، فشار و گرما موثر در چرخه شارژ هستند.

چه زمانی باتری گوشی را شارژ کنیم

چرا گوشی را به موقع شارژ کنیم؟

همه ما از این مثل آگاهیم که هر کاری را باید به وقت خود انجام داد، از درستی این امر همه آگاهیم و با عمل به این امر مهم نتایج فوق العاده ای نصیب ما خواهد شد، این امر در شارژ گوشی هم جوابگو است و اگر به موقع گوشی خود را شارژ کنیم، عمر باتری تلفن همراه خود را افزایش می دهیم.

شارژ کردن به موقع باتری گوشی را با خورد و خوراک روتین خود قیاس کنید، بدن ما احتیاج به جذب انرژی به شکلی منظم دارد ، که برای انجام فعالیت های روزانه خود از انرژی و توان کافی برخوردار باشد، ما به طور معمول سه وعده غذایی تناول می کنیم که بدن خود را پر انرژی باقی نگه داریم، در صورت مصرف به موقع مواد غذایی بدنی سالم و سلامت خواهید داشت، اما زمانی را تصور کنید که دیر از خواب بر میخیزید و صبحانه و ناهار را باهم می خورید ، در این صورت به تدریج سلامت بدن خود را تهدید می کنید.

در صورتی که بخواهیم این مثال را در ارتباط با شارژ باتری در نظر بگیریم، متوجه می شویم که شارژ کردن باتری مشابه احتیاج بدن به غذاست ، در صورتی که باتری بیش از حد و زود به شارژر متصل شود آسیب دیده و باعث کم شدن عمر باتری می شود.

از طرف دیگر هنگام تمام شدن باتری بدترین زمان برای شارژ کردن گوشی است، زیرا باعث وارد آمدن آسیب به باتری گوشی می شود. در ادامه با ما همراه باشید که به بررسی زمان دقیق شارژ باتری بپردازیم.

چه زمانی باتری موبایل را شارژ کنیم؟

مطابق آخرین اخبار منتشر شده از سایت ها و رسانه های معتبر ، برای هر باتری عمر خاصی در نظر گرفته می شود که در این سایت ها می توان آن ها را مورد بررسی قرار داد. میانگین عمر هر باتری پس از 500 بار شارژ مجدد می باشد ، و برای افزایش عمر باتری باید تعداد این دفعات را بالاتر ببریم.

چه راهکاری برای افزایش شارژ باتری وجود دارد؟ جهت بالابردن تعداد شارژ مجدد باتری گوشی ، باید فاصله زمانی تخلیه باتری و شارژ شدن را کم کنم ، برای  این کار باید قبل از اینکه باتری به طور کامل تخلیه شود ، باتری را به شارژر متصل کنیم.

طبق بررسی ها و آزمایش های صورت گرفته بهترین زمان برای شارژ باتری گوشی زمانی است که باتری به 15 درصد رسیده باشد، برای افزایش طول عمر باتری گوشی خود سعتی کنید همیشه قبل از رسیدن به 15 درصد آن را به شارژر متصل کنید. که به باتری خود آسیبی نرسد.

مزایای شارژ به موقع باتری گوشی چیست؟

در صورتی که همیشه باتری خود را در زمان مناسب به شارژر متصل می کنید، برای شما مزایای زیادی خواهد داشت که آن ها را بررسی می کنیم:

  • افزایش عمر باتری گوشی
  • سرعت شارژ را افزایش می دهید
  • مانع از مختل شدن کارکرد سخت افزاری و نرم افزاری می شوید.
  • جلوگیری از تخلیه سریع باتری

شارژ کردن باتری گوشی باید چگونه باشد ؟

چه زمانی باتری گوشی را شارژ کنیم

برای افزایش عمر باتری گوشی خود به شکل مداوم و همیشگی ، علاوه بر شارژ کردن به موقع آن باید موارد زیر را رعایت کنید که باتری گوشی شما دچارآسیب نشود.این موارد از مهم ترین هایی هستند که باید در نظر بگیرید:

  • از شارژر اصلی و مناسب بریا شارژ باتری گوشی بهره بگیرید.
  • در هنگام شارژ گوشی با آن کار نکنید
  • سعی کنید در هنگام شارژ شدن گوشی را خاموش کرده و یا روی حالت هواپیما قرار دهید.
  • بیش از 80 درصد آن را شارژ نکنید.

شما همواره می توانید در فروشگاه آنلاین باتری اورجینال می توانید برای خرید باتری اورجینال و خرید باتری اورجینال نوکیا اقدام کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا