آموزش تشخیص باتری اورجینال از تقلبی در گوشی های آیفون اپل

در این مقاله می خواهیم با یکدیگر به تشریح کاملی در رابطه با باتری های گوشی های آیفون بپردازیم ، مهم ترین نکاتی که در ارتباط باخرید یک باتری تقویت شده اپل باید در نظر داشته باشید:

1- IC و برد باتری

1- سلول های باتری

من حیث المجموع هنگامی که تاجران باتری برای وارد کردن باتری به چین می روند، به پنج مدل کیفیت مختلف در رابطه با باتری گوشی روبرو می شوند.

در این آزمایش از دستگاه مخصوصی  برای تست باتری های موبایل استفاده می شود.

1- باتری های اورجینال روی دستگاهی

باتری های اورجینال رو دستگاهی

این مدل باتری های اورجینال باتری هایی هستند که از دستگاه های صدمه دیده و یا قدیمی برداشته شده اند. به عوان مثال برد یک موبایل سوخته شده، باتری LCD و یا دیگر قطعه هایی که می توانند استفاده شوند ، به شکل جداگانه فروخته می شوند.( می توان با اتصال این باتری ها به دستگاه های تستر بازبان چینی جمله: 深圳兴旺达را می بینید. و این جمله به معنی این است که: IC و برد به کاررفته در باتری اورجینال می باشد، و مشخصاً با دقت به سلامت 96% به مدتی طولانی از این باتری استفاده شده است. بر این اساس این باتری دست کم 150 تا 200 دوره را از قبل پشت سر گذاشته است.

اما اگر در مقابل حرف cycletime به جای اعداد 150 تا 200 سایکل ، عدد 0 را مشاهده کردید ، مطمئن باشید که از قبل از دستگاه تستری برای پاک کردن cycletime این باتری کمک گرفته اند. درحقیقت فروشندگان این مدل باتری ها را طبق درصدی که برای سلامتی آن مشخص می شود ، یعنی % تا 90% ، 90% تا 95% و 95% تا 100% برای ایجاد cycletime های جعلی دسته بندی می شوند.

2- باتری های اورجینال مرمت شده ( Original Refurbished Batteries )

باتری های اورجینال مرمت شده

در رابطه با این مدل باتری های تعمیری کلمه Orginal که در تصویر مشاهده می کنید به این معنی است که باتری از سلول اصلی برخوردار است، و تفاوت بسیار کمی با نوع A دارند، سلامت 99% نمایانگر این اصل مطلب است که با توجه به استفاده ای که مدتی از این باتری شده ، اما اکنون نیزبهره مند از کیفیتی خوب است. عبارت: 惠州赛德 این مطلب را می رساند که IC و برد سالم است. از این رو در این باتری ها از IC و برد اصلی اما دست دوم به کار رفته است و خوشبختانه سلول های اورجینال نو هستند، که به تعمیری در بازار معروف است.

باتری های بازسازی شده،ترکیبی از برد، ic  و سلول های اصلی می باشند. اما مرغوبیت این مدل باتری ها به نسبت باتری های اصلی که برای گوشی ها استفاده می کنیم کمتر است. به دلیل امکان این که ic و برد با سلول های باتری یکسان نباشد، وجود دارد. مثلاً سلول ها تا 90% به کار گرفته شده است. اما برد و IC ها امکان دارد ، به مدت چند سال استفاده شده باشد.بدتر از آن شرایطی است که برای سلول ها به وجود آمده است، زمانی که به برد متصل می شوند ، و امکان شکسته شدن IC ، به وجود آمدن حرارت زیاد، نمایش اشتباه مقدار شارژ باتری و یا در بعضی موارد خاص آتش گرفتن گوشی شود.

3- برد و IC اورجینال به همراه سلول کپی ( Original IC and 3th Part Cell )

برد و باتری اورجینال با سلول کپی

این مدل باتری ها از سلول های کپی نو و برد و IC اصلی کارکرده است. که لوگوی اپل برروی آن حک شده است . لیکن موجب شگفتی است که تعدادی از فروشندگان شرکت های چینی از این باتری ها به شکل باتری های تعمیر شده یا اصلی محسوب می کنند، که نشانه ای از بی نظمی بازار چین دارد.

4- باتری های اورجینال تقلبی

باتری های تقلبی

با توجه به تصویر بالا در مقابل عبارت manufacture چیزی مشاهده نمی شود. و نمایانگر کپی بودن IC و برد دستگاه می باشد. جمله FakeBAT نیز مشخص کننده جعلی بودن سلول های باتری می باشد. این مدل از باتری 100 درصد قلابی بوده و بعضی از فروشندگان فریبکار با چسباندن آرم اپل بر روی باتری ، این باتری ها را به عنوان باتری های رودستگاهی می فروشند.

5-باتری های جایگزین ( replacement battery )

باتری های جایگزین را کمپانی های سازنده اجزای یدکی موبایل به تولید می رسانند، این باتری ها شامل بردIC و سلول های کپی هستند و به قرار نداشتن آرم اپل روی باتری آنها شناخته می شوند. از مزیت این باتری ها می توان به کیفیت بالا و همینطور قیمت پایینی که دارند اشاره کرد. دیگراقسام این مدل باتری ها که ظرفیت های بالاتری دارند در بازار با عنوان تقویت شده شناخته می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا