معرفی انواع ال سی دی ها و ال سی دی روکاری

انواع ال سی دی و ال سی دی روکاری

انواع ال سی دی و ال سی دی روکاری

معرفی انواع ال سی دی ها و ال سی دی روکاری : همانطور که می دانید ال سی دی های تلفن های همراه در اشکال گوناگونی تولید می شوند . که دلیل این تنوع وابسته به برند مورد استفاده و مدل تلفن همراه نیز می باشد. تا آنجا که در بعضی از مدل های گوشی سامسونگ می بینیم که 5 مدل ال سی دی به کار رفته است. و با توجه به تنوع بعضی دیگر از مدل ها از2,3 ودر بعضی دیگر از مدل ها از 4 مدل ال سی دی استفاده شده است. تنوع این مدل از ال سی دی ها به غیر از سامسونگ در تلفن های شرکت های آیفون، سونی و … هم مشاهده می شود. در ادامه این مقاله می خواهیم به تشریح انواع مختلف ال سی دی موبایل و تفاوتی که این ال سی دی ها با هم دارند را بررسی کنیم.

به شکل کلی ال سی دی ها را در 5 مدل می توان دسته بندی کرد ، برای بررسی آن ها با ما همراه باشید:

1-ال سی دی روکاری

ال سی دی های SECONDHAND یا روکاری را می توان جزو بهترین انتخاب ها برای تلفن های همراه و تبلت ها دانست .دلیل محبوبیت ال سی دی رو کاری باز شدن راحت آن از روی گوشی های همراه و تبلت ها است. به دلیل فابریک بودن ال سی دی روکاری این الی سی دی ها ازنوع تخت و اصلی هستند.

2-ال سی دی شرکتی

اصطلاحاً به ال سی دی های شرکتی ، ال سی دی های اصلی نیز می گوییم ، این ال سی دی ها تنها توسط خود شرکت های تولید کنند موبایل عرضه می شوند و کیفیت این مدل ها در گوشی مد نظر است. فرق اساسی که بین این مدل ال سی دی ها و ال سی دی روکاری می توان مدنظر داشت این است که ال سی دی روکاری را از خود گوشی باز می کنند ، اما ال سی دی های شرکتی توسط شرکت های مربوطه به شکلی منحصرانه تولید وعرضه می شوند.

3-ال سی دی گلس تعویض glasschange

انواع ال سی دی و ال سی دی روکاری
انواع ال سی دی و ال سی دی روکاری

ال سی های گلس تعویض را می توان از دیگر دسته بندی های ال سی دی دانست. این مدل از ال سی دی از انواع اورجینال محسوب می شوند. و در عموم مردم بازاری از آن به عنوان ال سی دی اصلی یاد می شود. به دلیل اصلی بودن ال سی دی و فلت های این قطعه و اینکه گلس آن تنا یک بار تعویض شده ، این مدل ال سی دی ها را اصلی می نامیم . مزیتی که برای ال سی دی های گلس تعویض می توان در نظر داشت ، کیفیت تاچ و تصویری است که این مدل از ال سی دی ها دارند، و تفاوت آنچنانی نسبت به ال سی دی های شرکتی ندارند و حتی هزینه ای پایین تر از انواع مدل ال سی دی رو کاری و شرکتی دارند. اما این نکته را در نظر داشته باشید که بعضی از ال سی دی های گلس تعویض در اصل فلت تعویض می باشند.

3-انواع ال سی دی آی سی(IC)

کیفیت این نواع از ال سی دی به نسبت مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، پایین تر بوده و اصطلاحاً به آن ها ال سی دی های کپی می گوییم.قیمت این ال سی دی ها نصف قیمت ال سی دی های شرکتی می باشند. در عموم مردم و بازرا به ال سی دی های OLED شناخته می شوند، که در بعضی مدل های آن صفحه نمایشی کوچکتر از نمونه اصلی و اولیه دارند.

4-ال سی دی تی اف تی(TFT)

انواع ال سی دی و ال سی دی روکاری
انواع ال سی دی و ال سی دی روکاری

بیشترین استفاده از این مدل ال سی دی ها در گوشی های سامسونگ است. اکثرً صفحه نمایش های گوشی ها هوشمند سامسونگ از نوع LED می باشد ، که به علت تصوری اشتباه در عموم مردم آن را ال سی دی می دانند.

صفحه نمایشی تحت عنوان TFT که مورد استفاده در گوشی های سامسونگ است، جنس آن از ال سی دی است. اما جنس آن نسبت به LED از مرغوبیت پایین تری برخوردار است. و صفحه نمایشی بی کیفیت نسبت به ال سی دی های شرکتی و گلس تعویض دارد، و در بازار به عنوان ال سی دی های کپی آن را می شناسند.

ال سی دی های TFT در انواع مختلفی عرضه می شوند ، که از آن ها با عناوین Oled2,Metalو … نامیده می شوند ، و هر یک از جنسی متفاوت و مرغوبیتی مختلفت برخوردار است.

نکته مهم: با توجه به تعریفی که از ال سی دی های TFT داشتیم باید در نظر داشته باشید که این مدل از صفحه های نمایش در گوشی های هوشمند آیفون تا مدل PLUS 8 و حتی مدل SE2 2020 ازمدل TFT هستند ولی کپی نمی باشند. این اصل در اغلب گوشی های نوین سامسونگ و هوآوی نیز صادق است.

ال سی دی OLED2

ال سی دی و ال سی دی روکاری

در گوشی های هوشمند سامسونگی که به تازگی وارد بازار شده اند، از ال سی دی های مدل OLED2 استفاده می شود. و مزیت آن نسبت به شمار زیادی از ال سی دی های TFT وضوح تصویر ولمس این مدل از ال سی دی ها می باشد. که باعث مقبولیت عام این مدل شده نسبت به بقیه مدل ها شده است.

نکته : ال سی دی های OLED2 به نسبت انواع دیگر ال سی دی ها باریکتر بوده و به آسانی روی فریم نشسبته و دچار مشکل نمی شود.

در بازار اصطلاحاً به همه صفحه نمایش های ال سی دی TFT می گوییم. در اصل همه ی صفحه نمایش های گوشی های آیفون ازجنس TFT هستند ، زیرا ال سی دی هستند و مثل گوشی های سامسونگی ال ای دی ندارند، و تنها موارد استفاده از صفحه نمایش های ال ای دی در گوشی های اپل در مدل های جدید آن است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا